2016 Volkswagen Jetta vs. 2020 Honda Civic

profil
cyazicioglu

23.07.2020

arkadaşlar jetta 130 binde tertemiz 150 bin tl arkadaşım bana satıyor fiyat çok uygun ama dsg olması korkutuyor. diğer taraftan 60 bin daha koyup civic almak mantıklı mıdır. veya 190 bin tl ye corolla ? içimden bir ses ekimi bekle diyor ama kararsızım çünkü çok sıkıldım bu işlerden.

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-9001 22.08.2020 12:31

Ben de Crv'yi daha sessiz buldum. Civic de jetta'dan daha sessiz.

Misafir-7418 21.08.2020 23:09

Tamam da jetta satıştan kalktı. İyi olsaydı satışı devam etmezmiydi.

Misafir-9050 21.08.2020 15:30

3068 dediğin gibi ikisine de bindim ve Tiguan uzak ara daha sessiz. Crv içeriye yol ve rüzgâr sesini daha çok alıyor, ayrıca iç döşeme malzeme kalitesi tiguandan bir iki gömlek aşağıda.
Turbo motor konusu ise şu: Eğer turbolu aracı atmosferik motorlu araçlar gibi 2500-3000 gibi yüksek devirlerde kullanırsan en az atmosferik motor kadar yakar ve turboya yuklendigin için hem motora hem turbo ünitesine zarar verirsin. Ama 1500-2000 devir bandında kullanırsan hem kayda değer bir yakıt ekonomisi sağlar hem ideal tork aralığını yakaladığın için de araban hep atak kalır. Yok ben arabamla, motor sesimle milleti etkileyip hava atacağım dersen turbolu ve hatta dsg gibi çift kavrama şanzımanlardan uzak dur. Sanayiyi görmen uzak değildir.
Yani araç seçimi kullanım amacına ve ihtiyaca göre belirlenir. Bizde sürü gibi en çok satılan neyse herkes ona saldırıyor. Önce "benim ihtiyacım tam olarak ne ve bunu en iyi hangi araçla karşılayabilirim" diye sormak gerekir kendi kendine.

Misafir-6004 20.08.2020 01:17

Turbo motorlu arabayı kullanmayı bilirsen çok az yakıyor.. yüksek Tork ile keyifli sürüş de işin güzel tarafı.. hayatında turbo görmemişler tabiki tüplü gezerler..

Misafir-1946 19.08.2020 11:14

Corolla da Civic de neredeyse aynı arabalar hangisinin tarzı hoşuna giderse onu al

Misafir-3063 13.08.2020 12:10

Sn.3088, *** Bir CRV'ye, bir de Tiguan'a binin bakalım hangisi daha sessiz görün.

Misafir-3088 12.08.2020 11:59

Sessizlik konusunda şöyle bir söz vardır: Alman araçları içeriye, Japon araçları dışarıya daha az ses verir. Bunun aksini düşünen ya bir alman arabasına binmemiş ya da fanatiktir. Aynı segmentteki bütün modellerde bu durum geçerlidir. Konforlu sessiz sakin yolculuklar yapayım diyorsanız jetta bu konuda gerçekten iyi. Son olarak objektif davranarak sırf sıfır araç olduğu için corolla ya da civic tercih edilebilir.

Misafir-989 11.08.2020 13:26

yola daha iyi oturma ne demek?Sessizlik ve konforda Civic zaten çok üstün. 1.0 golf ort. tüketim 5.0 lt, 1.6 corolla ort. tüketim ise 5.8 lt; uani fark 0.8 lt (2lt değil). Yani neredeyse aynı.

Misafir-2347 11.08.2020 10:27

sayın 4393, kimse turbo araçları kötülemiyor. karşılaştırmalar: fiyat, yıl, kalite, sağlamlık, satış sonrası destek konularıyla ele alınıyor. turbo araçlar keyif verir, performanslıdır bunu kimse inkar edemez. ancak vw özelinde eğer büyük şehirde yoğun trafikte kullanacaksanız kuru tip kavrama dsg (7 ileri versiyonlar) kullanmak ayrıca dikkat gerektiriyor. arabaya 1. ve 2 vites arasında geçiş tereddütü yaşattırdığınız zamanlarda şanzıman mekatronik sistem ısınıyor akabinde arıza veriyor. veya kalkışları biraz seri yaparsanız diğer şanzımanlara göre yine daha çabuk yıpranıyor. bunu yazılım güncellemesiyle bir miktar düzeltseler de hala kuru tip kavrama dsg'lerde sorun tamamiyle çözülmüş değil. bu sebeple vw grubu, en yeni çıkardığı kamiq aracıyla aynı nissan'daki gibi yağlı tip çift kavramaya döndüler. havareli bir aracın dur kalklarında şanzıman ısınmasın diye böyle bir değişikliğe gittiler. ben vw'nin kuru tip çift kavramalarından uzak dururum ama alana da saygı duyarım o ayrı.

Burada da atmosferik civic'in, 4 yıl eski turbolu bir araçla kıyaslaması yapılmış: gayet güzel bir karşılaştırma olmuş. civic yeni kasası daha sonra çıktı dolayısıyla içi daha kaliteli bir araç. jetta eski ve ayrıca binen biri olarak iç tasarımı derli toplu, resmi gözükmesine rağmen civic'in malzeme kalitesinden daha kötü. jetta'nın üst ön konsol da dahil her yeri sert plastik: sadece resmi gözüküyor. eğer görece sakin bir yerde oturuyorsanız ve performansa önem veriyorsanız jetta tercih edebilirsiniz ama bence kalite, donanım, uzun ömürlülük konusunda her türlü civic daha iyidir.

ayrıca yeni nesil atmosferik benzinli ve turbo araçlar arasında 2 litrelik bir yakıt tüketim farkı yok. civic atmosferik benzinli ile jetta turbo benzinli arasında fark olabilir. zira civic'in 18 yıldır kullandığı 1.6 litrelik bu motoru eskidi: neden yeni atmosferik 1.5 litrelik makinelerini takmazlar anlamıyorum. ama tüplü alınacaksa civic alınabilir. lpg düşünülmüyorsa, yeni nesil performanslı ve az yakan fiyat performans canavarı corolla'ya da bakılabilir.

Misafir-4393 10.08.2020 16:21

Burada sıfır olmasından dolayı tercihim civic olurdu. Ancak iki araç da aynı model olsa; yola daha iyi oturan, daha sessiz ve daha konforlu bir araç olduğu için jetta derdim. Bunu bir corolla kullanıcısı olarak söylüyorum ki, corolla konfor ve yalıtım açısından civicten iyidir.
Diğer bir konu da bırakın artık şu turbo araçları kötülemeyi. Abimin 1.0 golfü benim 1,6 corolladan daha seri ve yokuşlarda çok daha iyi. Yakıt olarak da benden 2lt az yakıyor.

Misafir-3911 08.08.2020 12:08

Sn.638, gelecek küçük benzinli motora turbo takmada değil, hibrit ve elektriklide (hatta hidrojenlide). Bunda da Japon ve Güney Koreli markalar önde. Şu anda satışta olan tek hidrojenli otomobili de Toyota satıyor (mirai). Hatta Paris'te taksiler artıkMirai'ye dönüştürülüyor (çevre bilinciyle). 1.4 turbo benzinli motorun zaten resmi verisi ort 5 lt; yeni nesil 1.5 veya 1.6 atm. motorlarda 5.5 tüketiyor.Yeni Focus'taki 1.5 atm. böyle, Mazda2daki 1.5 böyle, Honda'daki yeni 1.5 VTEC böyle, Toyota'daki yeni 1.5 VVTI böyle (şu anda Yaris'te var). Yani herkes 3 silindirli turbolu, titreşimli motoru benimsemiyor. Bakın Opel Astra2daki 1.0 tutmadı, şu anda yok. Ford 1.0 tutmadı, şu anda sadece bazı versiyonlarda var ve alan yok. Sadece vw grubunda tuttu o kadar. neden vw^ye iftira atılsın anlamadım ben. vw pat diye jettayı tedavülden kaldırmadı mı. Zırt-pırt motorlarını değiştirmiyor mu? 1.2 ve 1.4'ü neden kaldırdı? Bu arabaları alanlar açısından bu kötü değil mi???1.2 ve 1.4 motorlu arabası olan vw sahiplerinin motoru da artık yok, çünkü 1.0 ve 1.5'e geçildi. Örneğin 1.4 turbo 160 bg golf, scirocco'da çok yağ yakma, piston kırma problemleri vardı ve bu motor tedavülden kalktı (scirocco zaten komple bitti). Tamam performans var ama sorunsuzluk-düşük tüketim yok. japonlar zaten bu yüzden çekinerek yaklaştılar bu turbo olayına. Rekabette geri kalmamak adına kısmen girdliler de ama aman aman bir üstünlüğü olmadığını biliyorlar. Bu yüzden de hibrit-elektrikli ve hidrojenli projeler üzerinde çalışıyorlar. ***

Misafir-4467 07.08.2020 13:01

Sn.8030, artık satışta olmayan, tedavülden kalkan bir arabayı almak mantıklı mı? Focus sadece civicden değil tüm rakiplerinden daha iyi yol tutar (jetta, golf...) ama Civic de sınıfının en iyi yol tutan araçlarındandır (focus ve astra gibi).Burada kıyaslanan civic ilej etta ve civic yol tutuşta çok daha üstün. 1.4 turbo motor da, 1.6 atmosferik kadar tüketen ve tedavülden kalkmış bir motordur. 1.6 atmosferik neden alınmasın??? Bakın tüm japonlar devam ediyor atmosferik motora (tüketimde fark yok, hozlanmada aman aman fark yok,arıza çıkarmamada atmosferik daha üstün). Suzuki, Toyota, Honda, Mazda atmosferik motoru geliştirerek sunmaya devam ediyorlar,rekabette geri kalmamak için turbo da sunuyorlar. Mesela Toyota da 1.6 atmosferik de var, 1.2 turbo da var.Tüketim aynı, hızlanma aynı. Yani bir mucize yok ortada.

Misafir-638 07.08.2020 11:56

Bazı yorumlar olumsuzluğu bırakın, VW markasına iftira atacak kadar abartılı. 1.4 turbo benzinli motor, atikliği, düşük yakıt tüketimi ve barındırdığı teknolojiler bakımından diğer markalara referans olmuş bir motor çeşidi iken, bu motor çok yakıyor gibi abes bir yorum yaparsanız bu inandırı olmayıp, yorum değeri olmayan bir yazı olur. Araba teknolojileri konusunda az da olsa bilgili bir müşteri artık gidipte, 1.6 atmosferik sıfır araba almaz ve LPG ye bulaşmaz. Büyük bir ihtimal, 5 yıl içerisinde atmosferik motor üretimi rafa kaldırılacak. Sonuçta cazibesini kaybeden bir motora, çok dha güçlü, daha verimli, daha bir rakip var. Onunla baş etmesi zaten artık mümkün değil. Atmosferik motor konusunda en ketum üretici olan Japonlar bile baktılar olmuyor, Toyotasından tut, Honda sına kadar bazı modellerinde mecburen turbo benzinli motora yöneldiler. Sonuç olarak, müşteri ne diyorsa o.

Misafir-8030 06.08.2020 09:32

civic yol tutuşta referans hiç olmadı.ne zaman oldu söyleyin? c sınıfında çıta yüksekliğini her zaman focus belirledi bu gene böyle. torsiyon çubuklu focus bile civicten iyi yol tutuyor. Jetta alman malıdır. ne kadar saçma meksikada fabrika kuruldu diye meksika malı demek. burda üretilen arabalar Türk malı mı? sayın 5611 artık üretmiyor çünkü yeni teknolijili yeni emisyon standartlarına uyan bir motor lazımdı onu yaptılar. bu 1.4 tsi çok güçlü bir motor. küçük hacimli verimli motorlarda ustadır vw. 1.6 atmosfrerik hiç bir araba bence artık alınmamalı. civic in 1.5 turbosunu tavsiye ederim. illa ikisinden birini alacağım diye takılı kalmayın.

Misafir-7580 02.08.2020 14:18

Dsg vites, bakım masrafı yüksek ve 150000 km satmak için en uygun zaman. Başka ihtimalleri değerlendirin, dostunla ye iç ama alışveriş etme! (Ne kadar dost sa artık?!)

Misafir-5611 29.07.2020 11:13

Civic yol tutuşta referanstır. Jetta vw'nin en kötü modellerindendir (meksika malıdır), 1.4 turbo motor da çok tüketen ve vw'nin artık üretmediği bir motordur. Bir bakın bakalım avrupada, özellikle almanyada kaç tane jetta satılmış?

Misafir-854 28.07.2020 14:42

Merhabalar!
Performans hariç LPG'li civic bir çok yönüyle avantajlı. Jetta'nın ülkemizde sıfır araç satışı olmayışı ciddi dezavantaj. Bir de sıfır veya az kilometre yapmış, hor kullanılmamış araç almak daha mantıklı... saygılar...

Misafir-4 28.07.2020 10:16

sayın 9765 merhaba ben size şunu söylemek isterim ki jetta veya vw aşığı değilim. ancak kalite açısından jetta 2016 modeliyle civicten kalitelidir. motor olarak zaten civic çağdışı motoruyla karşılaştırmam bile. 1.5 turbo 182 beygirlik motorla karşılaştırmak ve onu almak çok daha doğru bence. lpg evet her yerde kullanılıyor diyorsunuz da bizden pahalı benzin yoktur dünyada. 4 lira olsa benzin kimse gazla binmez artık .yol tutuşta civic hiç bir zaman referans olmamıştır . olamaz . çünkü focus hala üretiliyor. orda net olmak lazım. civic yol tutuşta en büyük başarısı focusa yaklaşmak oldu şimdiye kadar. bağımsız süspansiyonu ile son 2020 model bir civic torsiyon çubuklu bir 2020 focustan daha iyi değildir bugün .

Misafir-6980 28.07.2020 06:36

6 yıl garanti tuzağı şu:
Öncelikle söyleyeyim, 2 yıl garanti veren firmaları ben olsam ülkeye sokmam, yani vw garanti süresi konusunda sonuna kadar haklısınız. Ama Honda da aracı yurt dışında 15-20 bin km bir servis bakımına çağırırken Türkiyede bu her ne hikmetse 10 bin km. Yani bu konuda da Honda müşterisini kandırıyor. E sonuç şöyle oluyor:
Ortalama bir kullanıcı yılda 15 bin km yapsa 6 yılda 90 bin km yapar. Bunu Hondayla yapsa 9 defa, atıyorum Jetta ile yapsa 6 defa periyodik bakıma girer. Ortalama servis bakımı 1000 lira olsa bile (ki daha pahalı) Hondaya 9 bin, Jettaya 6 bin lira öder. Aradaki 3 bin lira fark ile zaten vw de diğer firmalar da garanti süresini uzatıyor. Yani toplamda cebinden aynı para çıkıyor, bu yüzden 6 yıl garanti verecekse aynı yurt dışındaki gibi 15-20 bin km de bir çağırsın da öyle anlam kazansın. Yoksa bu hali sadece bir kandırmaca, o parayı her türlü alıyor cebimizden. Hele Lpg li alıp çok km yapacağım dersen bu fark daha da büyür, yılda 2-3 defa servise gitmek zorunda kalabilirsin, o zamanzaman ile yakıttan kazandığın farkı peşin peşin servise ödersin, MTV ye ödersin. Bu yüzden ortalama bir kullanıcı için bence en iyi tercih düşük hacimli (1.0-1.2 gibi) turbo benzinli araçlar bizim ülke için. Hem yakıt, hem vergi, hem de servis ve diğer giderler açısından. Dizel de olabilir ama onun da iki olumsuz tarafı var, birincisi yakıt farkını en başta aracı alırken veriyorsun zaten (benzinli ile dizel arasında neredeyse 30-40 bin lira farkediyor alırken), ikincisi ise gelişmiş ülkeler ve markalar gittikçe dizelden uzaklaşıyorlar.

Misafir-9765 27.07.2020 09:26

sayın misafir 8818 ben misafir 6964 saygılar dilerim öncelikle size cvp yazmak zorunda hissettim kendimi.,her cümleye incelemedim diye baslayarak demişsiniz lakin ben orada donanım hususunda karsılastırmada yer alan jetta yı siteden acıp incelemedim dedim,siz onu karıştırdınız muhtamelen.civic te ön konsolda yumusak plastik vardır,ön kapı içlerindede.doğal olarak daha doğrusu c segmenti gerçeği arka kapılarda daha sert plastik vardır haa birde ön konsolun alt kısmında sert plastik mevcuttur,bu durum zaten c segmentinde doğaldır.benim şahsi 2017 yılında jetta incelememde daha sert plastik vardi civic e oranla.civic yol tutuşunda yıllardır referans sadece bu kasa ile değil daha iyi araştırın lütfen hatta youtube ta mevcut geyik testlerinide inceleyin..ben sunroof üstünde gelen bir donanımsa ve extra paraya satılmıyorsa alırım neticede vw grubu gibi extra para istenmemiş.şu an ki comfortlıne donanımda hala eksikler mevcuttur.lpg konusunda ülkemizde bir ön yargı var sadece türkiye kullanıyormuş gibi bu husus araştırılmadığı için öyle zannediliyor ama saygı duyarım.garantiye gelelim 6 yıl garantinin nesi kötü allah aşkına yahu.siz öncelikle vw grubu avrupada 5 yıl garanti veriyorken neden ülkemizde 2 yıl garanti veriyor bunu sorun lütfen.2 yıl garanti ve uzatmak istersen hooop 2 yıl daha extra para.ee aynı araçlara neden yurt dışında 5 yıl garanti.mesela benim için garanti ve servis önemlidir ben garanti süresi biten aracımı dahi servise götürür ve orada bakım yaptırım,bu şekilde aaraçlarımı satarken dahi sıkıntı yaşaamam.civic evet olağan üstü bir araç değil ama c segmentinde fiyat performans olarak en iyilerden...

Misafir-8818 26.07.2020 04:10

Sayın 6964
Öncelikle aracınız hayırlı olsun güzel bir araç almışsınız. Lakin donanım dışında söylediklerinizin hiç biri gerçeği yansıtmıyor. Gelin beraber bakalım:
Baş ve diz mesafesi jetta
Bagaj hemen hemen aynı 510 jetta 519 civic
Yani genişlikte bagaj hariç jetta
İç malzemede özellikle kapı içi kumaş kaplama olan civic deri kaplama jettadan iyi değil ayrıca ön konsoldaki sert plastiik de zamanla trim seslerinin habercisi. Civic in cafcaflı konsolu jettanın sade konsolu, tercih meselesi. Ama civicin en fulunde bile orta konsolun arkasında klima havalandırma ızgarası olmaması c segmenti bir araca hiç mi hiç yakışmıyor, arkada oturanlar sıcaktan pişsin diyor honda. Civicte daha yeni olan arka bağımsız süspansiyon jettada yıllardır var. Yol tutuş konusunda bence tek efsane var o da ford. Yağmur sensörü, far sensörü jettada var, hem de civicten çok daha önce vardı. Sunroof bir tercih, sahsen hiç istemem, ama illaki istiyorsan para verip alabilirsin.. Geri görüş kamerası ve katlanan ayna bir eksik doğru, sadece highline da var ama unutmayalım ki, bu araç 2016 model, yani bugün piyasada olsa o da olurdu büyük ihtimalle. Yani özetle bugünkü civic bile 4 yaşındaki jettadan iyi falan değil büyük oranda. Şimdi her cümleye "incelemedim ama" diye başlayıp jettanın şusu yok busu yok diyen mi atıyor, bunları kalem kalem sayan mı, takdiri arkadaşlara bırakıyorum. Civic kesinlikle iyi bir araç ve iyi bir tercih, ama öyle göklere çıkarılacak bir yanı falan da yok, hele ki 152 Nm torku, 8,7 litre şehir içi yakıt tüketimli bu çağdışı motorla. Lpg ise bir tercih, ben asla kulkanmam ama kullanana da saygım var tabiki de.
Ha sıfır alma konusunda ben de hemfikirim, belirttiğim gibi 130 bin km yapmış bir araca 150 bin lira asla verilmez. Sıfır her araç ondan iyidir bana göre. Ama hondanın 6 yıl garanti tuzağını da göz önünde bulundurmak şartıyla tabi. Onu da civic in kendi sayfasındaki yorumlara yazmıştım daha önce. Sırf bu yüzden arkadaşım sıfır aldığı civic i 2 yılı dolmadan sattı (4 kez servis bakımı olunca daha 40 bin km de)

Misafir-6964 25.07.2020 21:29

2017 yili nda kendimi sifir arac alma hususunun icinde buldum ,fazla uzatmadan vw galerisi ve honda arasinda inceleme,test surusu ,pazarlik hususlarinda mekik dikurken ki halim aklima geldi.ben olsam imkanim varsa o km almam arac.beklerim sifir alirim tabi bu benim sahsi dusuncem.bi arkadas yazmis ya jetta her anlamda daha iyi.üzüldüm çünkü ya yanli yazmis yada incelemeden sallamis.malzeme klitesinde jetta daha mi iyi! Yada genislikte! Yada bagaj hacminde! Yada sinifinda yol tutusta referans olmus civic ten jetta daha mi iyi yani! Bravo..arkadas demiski o donanimlara gerek yok vs vs.ne alaka ya,ben para vermisim tabiki dolu arac isterim.vw grubunda comforline donanimda dahi yagmur sensoru,far sensoru,sunroof,geri gorus kamera,katlanan ayna vs vs yok( tabi ben burdaki jetta donanimini acip incelemedim ama tipik vw ornegi hersey extra paraaa)boya dahi vw de extra para..bu arada lpg sadece bizde degil tum dunyada kullanilir arkadaslar azicik arastiralim.tabi almaya bilirsiniz lpg li ama ekonomik bir secenektir gunumuzde.neyse o yillarda uretilen jetta civicin yanina yaklasmaz bile .iki aracida test etmis ve kullanmis,kiyaslamis olarak yaziyorum yani bos bos yazmiyorum saygilar

Misafir-6083 25.07.2020 21:28

düşük hacimli turbo benzinli motorun tüketimi lpg'li veya dizel ile kıyaslanamaz. hele 1.4 turbo jetta, resmen 1.6 atmosferik kadar tüketiyor. Jetta tedavülden kalkmış bir araba, ayrıca km'si çok fazla. Sıfır km Civic veya Corolla almanızı öneririm.

tokay ceritoğlu 25.07.2020 14:24

Hem fırsatçı galericilere hem 2.el deki ne olacağı belli olmayan satıştan çıkmış araçlara ev parası verilmez,makul ve mantıklı olan biraz daha sabırla civic veya corollaya karar verip eğer fiyat sabitlemesini kim yapıyorsa onunla anlaşmaktır.

Misafir-7587 25.07.2020 08:13

Sadece otomatik vites sorunsuzluğu ve 2. elde değeri için Honda alınır. dsg'nin arıza riski yüksek.

Misafir-8590 24.07.2020 22:22

Hocam şahsi tavsiyem; arkadaştan (tabii gerçekten güvenilirse ve bildiğiniz araçsa) alınır ama civic bayilerde yok, kasımda geliyor ve şimdiden kasım fiyatında, malum sitede yamyamlar satıyor!!! Onlara para kazandırmak isterseniz alabilirsiniz yok arkadaşın aracından da emin değilseniz biraz daha bekleyin derim. Devlet sanki bu işte bir düzenleme yapmak zorunda gibi çünkü daha fazla bu şekilde gidemez! Sanki biraz toparlanacak bu fiyatlar...

Misafir-7920 24.07.2020 08:18

Öncelikle Jetta almazsan zaten içindeki sesi dinlemek zorundasın çünkü piyasada hiç bir markada sıfır araba yok, sağolsun distrübütör ve yetkili makamlar engel olmadığı için ikinci el oto galericiler gelen bütün sıfır arabaları çekiyorlar.
Karşılaştırmaya gelince, DSG nin arıza verme ihtimali diğerlerinden az yada çok değil, sadece kullanım şekli ve sürüş karakterinle uygun olmayabilir. Eğer sert kullanıyorsan dsg diğerlerinden daha kısa sürede arıza verir, ama geçişleri hissettimeme ve yakıt tüketimini iyileştirme konusunda dsg çoğundan çok daha iyidir, özetle usulünce kullanırsan dsg den korkmana gerek yok. Ama 130 bin de bir araba daha önce nasıl kullanılmış bilemezsin, arkadaşın bile olsa. Kaldı ki 130 bindeki bir araba ne kadar temiz olabilir bilmiyorum, ben olsam böyle bir arabaya markası ne olursa olsun 150 bin vermem. Arabayı alip 5 yıl kullansan yılda 15 binden araba 190 bine gelir, o km de bir araç da kolay satılmaz. Ha 50-60 bin km de bulursan olabililr tabi. Yani bu durumda bulabilirsen sıfır almak daha mantıklı.
Eşit koşullarda bu iki aracı karşılaştırırsak bana göre tip dışında jetta her konuda daha iyi bir araç. Daha kaliteli malzeme, daha az iç kabin sesi, daha geniş ve ferah iç mekan, daha konforlu yolculuk, daha yüksek performans, daha az yakıt tüketimi (ikisi de benzinli olursa tabi, ben aracın orjinalinde olmayan herşeye karşıyım şahsen, lpg dahil) Civic te daha çok donanım var ama bunların ne kadar işlevli olduğu, yılda kaç kez kullanıldığı meçhul bence. Corolla ise bence fiyatına göre en iyi araç şu anda, sıfır olarak. Civicten hiç bir eksiği yok fiyatı ve yakıt tüketimi dışında. Yani corolla ya lpg pek gerekmez, öyle de kullanabilirsin ortalama bir kullanım için.
Ha ben olsam sıfır bulabilirsem 1.0 ve ya 1.2 TSI başta olmak üzere düşük hacimli turbo benzinli bir araç alırdım, ne lpg düşünürüm ne dizel.

Yeni Karşılaştırma Ekle