2016 Skoda Octavia vs. 2016 Honda Civic

profil
tr2023

07.10.2016 17:54

Fiyatları aynı.
Honda cvt 10 litre benzin yakıyor. YILLIK VERGİ 1.000 TL
Skoda dsg 6 litre benzin yakıyor. YILLIK VERGİ 650 TL
SİZCE HANGİSİ TERCİH EDİLMELİ.
  • 2016 Skoda Octavia 1.0 Style DSG
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi999 cc
  • Beygir Gücü115 HP
  • Ort. Tüketim4.5 lt
  • 0-100 Hızlanma10.0 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-1206 24.02.2017 21:52

Misafir 1498 haklı bence de. araca 90 bin TL para vereceksiniz ama yakıt tüketimi olarak bir artısı yok LPG için ayrıyeten bir macera gerekiyor(Astra daha ağır olduğu halde ortalama tüketimi daha düşük, Focus 1 litreye yakın daha tasarruflu atmosferiklere örnek), performans derseniz 11.6 saniye vasatın altı bir süre. Yani diğer markalara göre üstün denebilecek bir tarafı motorun sorunsuzluğu desek te şimdi bir Fiat marka multijet motor en az bir 500-600bin km'yi rahat görüyor normal koşullarda ki insanların çoğu bu km'leri görmeden aracı satmış oluyor.

Misafir-1214 24.02.2017 10:58

Bence mazda 3 powernse tercih edilmeli . özellikle honda gerek motor gerek cvt gerekse yakıt tüketimi (şehiriçi 9.2 litre) nedeniyle pek tercih edilesi değil.skoda 1.0 litre motorun aşırı sıkıştırma nedeniyle daha çabuk yıpranması, dsg sorunları ve bomboş arabaları yüksek fiyatlara satmaları nedeniyle benim gözümde cazip değil.

Misafir-8522 24.02.2017 07:39

Ne kadar fanatik bir toplumuz. Bizim beğendiğimiz en iyi, diğerleri "tu kaka". Bence bu arabaların ikisi de çok iyi arabalar. Birbirlerine karşı üstün ve üstün olmayan özellikleri var elbet, ama bunlar genelde ufak tefek şeyler ve hepsi tercih meselesi.
Ben octavia kullanıyorum mesela 2 yıldır, baz donanım olarak civic kadar iyi değil tabi, ama motor teknolojisi bence çok üstün. hondaya sorunsuz denmesinin bir nedeni varsa o da 20 yıllık aynı motoru kullanması, bi zahmet sorunsuz olsun zaten artık. yoksa elektronik aksam, teknoloji vs octaviadan daha sorunsuz değil. bunun dışında eğer, asla LPG kullanmam, demiyorsanız bence honda kesinlikle tercih sebebi olur.

Misafir-5766 23.02.2017 12:54

4886 dediklerinizin bir kısmı doğru ama honda da fabrika verisinden fazla yakıyo. ayrıca tamam düşük devirde motor sesi yok ama devir biraz yükseldiğinde çok çirkin bi motor sesi var civicte

Misafir-4886 23.02.2017 11:23

Misafir 1498 1.6 atmosferik tüm motorlar bu değerlerde yakıt harcıyor ayrıca 1.6 atmosferik motorda vtec teknolojisi 125 beygir 150nm tork alan ilk firma Hondadır ve motor üreticisidir,teknolojide geri kalması sana göre sadece yakıt ama adam oraya gerçek değeri yazmış 6 litre yazan malum firmalar 8 in altına düşmüyor yakıt Amerika'da bu araçtan her yerde gördüm en çok gördüğüm markalar Toyota Honda hatta Subaru idi senin fanatik firmaların esamesi yok yollarda,lpg bence dizelden daha iyi hem ses yok motorda hemde daha çevreci ve bakım maliyeti fazla,size bir anımı paylaşayım dizel araç sahibi serviste partikül filtresini 3bin tl ye değiştiren kişi olmak istemezsiniz araçta 2 yıl garantideydi şahıs kendisi değiştirdi,o paraya civic 5 yıl sadece periyodik bakıma girer.9329.

Misafir-5594 22.02.2017 12:55

skoda favoriti satıp, opel corsa alınca adeta eşekten inip ata binmiş gibi olmuştum. aynı duyguları, golf ve passat kullanınca da yaşadım. Atmosferik motor ile turbo motor avantaj ve dezavantaj konularına girmeyeceğim. Sonuçta yeni teknolojilere karşı hep ön yargı vardır, doğrudur. Yeniliğin kendini kabul ettirmesi ise gösterdiği başarıya ve zamana bağlıdır. Turbo benzinli motorlar da başarılı oldu ki, vw nin peşinden bu teknolojiyi diğer firmalar da kullanmaya başladı Honda ve Toyota da buna dahil, siz bakmayın Türkiye ye getirmediklerine, nasıl olsa bit pazarına nur yağıyor. Ha başarılı bulur veya bulmazsınız o sizin bileceğiniz bir konu, gider atmosferik lpg motorlara binersiniz, kimseyi ilgilendirmez. Anlatmak istediğim, araba yorumunu herkes altında ki arabaya ve mevcut bilgilerine göre yapıyor. Bazı arkadaşların dediği gibi, sorunsuzluk, başarılı olmak için tek başına yeterli olsaydı bugün Dünya satış lideri VW yerine, Honda veya Toyota olurdu. Bir arkadaşın dediği gibi, sorunsuzluğun yanında, müşteri istek ve beklentilerini karşılama becerisi, yani memnuniyet, uzun ömürlülük, servis yedek parça gibi bir sürü beceri isteyen hizmetler var. Bu saydıklarımın hepsini en iyi yapan firma, Dünya bir numarası oluyor, durum bu.

Misafir-3800 22.02.2017 08:19

misafir-346 yorumuna aynen katılıyorum (c) sınıfı dizel araç kullanan çevremdeki arkadaşların yakıt tüketimi daha fazla.. honda civic marka 99 model 2005 model ve 2011 model olmak üzere üçüncü aracım hepside lpg liydi yüksek kilometrelerde olmalarına rağmen sorun çıkarmadılar diyoruz halada lpg li civic kullanmayanlar burda sorundan bahsediyolar.. hadi diyelimki tesadüf bana özel bir durum çevremde okadar çok civic sahibi varki bir çoğu 90 küsür model olmasına ragmen hala sorunsuz yollardalar.. ayrıca burda söz konusu olan civic gibi lpg li kullanım için özel üretilmiş araçlarda deil bu kasalar..

Misafir-346 21.02.2017 16:13

9329 honda dışına ki araçlara göre yorum yapmış arızadan lpg bakımından hepsine ayrı ayrı para vermekten bahsetmiş civic hariç bahsi doğru zaten civicin özelliği lpg li lpg siz olsun sorun çikarmaz lpg nin ekstra masrafı yılda bir filtre değişir oda 15 tl kendin bile değişirsin ben 5 yıldır civic kullanıyorum normal priyodik bakım hariç başka masraf yok şu anda kendi segmentinde en ekonomik araç lpg li civic dizeller dahil lpg li civic 1.0 üç silindirli oktavyadan daha uzun ömürlü dür ocak 2017 satışları bunu doğruluyor tek motor seçenekli civic 1111adet satmış 5 motor seçenekli oktavya 425 adet kaçı 1.0 motor acaba tercih herkezin kendine kalmış

Misafir-1498 21.02.2017 12:19

9329, benzinde aşırı tüketim yapan bir arabanın başarısından bahsetmek fazlasıyla safdillik olur. Madem teknolojide o kadar iyiler neden turbo benzinli kadar az yakan atmosferik yapamadılar. Sen mevcut benzinli bir sistemin üzerine kuru yakıt olan lpg yi eklettiriyorsun, sence mantıklı bir karar mı bu. Lpg yi ekletmek için 3 bin lira ver, Benzine ayrı ver, lpg ye ayrı ver, lpg nin yıllık bakımına ayrı ver. Lpg sistemi arıza yapmayacak mı sanıyorsun, tamirine ayrı para ver, ver oğlu ver. Motora vereceği zararlar da cabası.

Misafir-9329 20.02.2017 22:08

Lpg ile ilgili yorumlarda komik,bugün Amerika Avrupa dizeli bırakıyor emisyon değerlerinden çevreyi kirlettiğinden,şu an en ideal yakıt benzin ve lpg,Avrupa'da lpg kullanımı da hayli yüksek,yavaş yavaş elektrik geliyor.Üretimden lpg için motorda parça değiştiren bir Japon firması Honda arabasına öyle hemen arıza yaptırıp laf ettirmez,sorunsuzluğu ile efsane olmuştur zaten,ayrıca piyasadaki diğer motorlara ve turbo motora lpg taktırırsan 70,80 bin km de motorda sorun çıkar sekman değiştirirsin,özetle lpg için en ideal marka Honda,diğer marka atmosferik motorlarda kullanılır ancak turbo motorda ben sıkıntı olacağını düşünüyorum çünkü zaten havayı iyice sıkıştırıp küçük motor hacminden yüksek tork alıyorsun yani motor zaten sürekli zorlanıyor,atmosferik motorun lpg li ömrü bile turbo motordan daha iyi olabilir.

Misafir-3929 20.02.2017 21:59

Benzinli seçilecek ise Octavia,lpg olursa civic daha düşük yakıt tüketimine sahip,ayrıca şanzıman kıyaslamasında Honda sorunsuz,yüzü eskidiği için octavia makyajlanacaktır,Yeni civic iç ve dış tasarım olarak özellikle ön konsol Octavia dan önde,ben LPG'li civic tercih ederdim,lpg li araç ile girmediğim herhangi bir yer olmadı,ve ayrıca civic motor üzerinde parça değişikliğine giderek lpg nin yüksek sıcaklığına dayanacak malzemeler ekliyor,piyasadaki tüm diğer lpg li araçlar farklı Honda lpg farklı sitesinden değişen parçalara bakabilirsiniz,hali hazırda lpg li 150 bin km 6 yıl garanti veriyor daha ne olsun.

Misafir-7641 20.02.2017 15:20

Civic'e LPG uygulasanız bile ortalama yakıt tüketimi fazla olacağından dolayı yukardaki karşılaştırmaya göre kuruş hesabında anca dengeleneceklerdir. LPG montajına ayrı para, bakımı, ayarına ayrı para üstelik bide bazı otoparklara, hatta apartman garajına oy birliğiyle sokmama kararına kadar kısıtlamalar da cabası. Performansı özellikle yüksek kilometrelere çıktıkça farkedilir bir şekilde düşürmesi de ekstraları(!) Niye aracı yavaş yavaş kanser gibi sardığı için tabii ki de! Anca bu işten ekmek kazananlar(LPG şirketleri, ustaları) bunları söylemezler bu kadar açık yürekliklikle sonuçta ekmek kapısı o da haklı bir şey denemez.

Misafir-5727 20.02.2017 11:40

1.0 motorun hertarafı turbo olsa ne yazar birde lpg takmaya kalkarsan hepten biiter bu 1.0 motora lpg takılmaz ancak benzinle binilir hesabı ona göre yapınız büyük turbolara lpg takılır ama atmosferik motor kadar sağlıklı olmaz.

Misafir-7435 20.02.2017 08:08

kendi aracım 2011 model 90 binde lpg li.. bir önceki aracım 335 binde kardeşimde oda lpg li ikiside honda ve çok şükür sorunsuz.. son zamlardan sonra lpg litresi 2.76 TL. den ortalama 24 - 25 kuruş yakıyor bu rakama ilk kontak açıştaki benzin tüketimini bile dahil edip hesapladım.. lpg her araca takılır lpg firmaları geri cevirmez parayı saydıkdan sonra.. bu durumda soru şu olur 335 bin km. sorunsuz lpg ile kullanabilecegimiz turbo bir araç var mıdır.?.

Misafir-8892 19.02.2017 20:43

LPG'yi vs. hesaba katarak sanki Civic düşük yakıyormuş gibi yorum yapılıyor. Mantıken yanlış bir yaklaşım niye çünkü: 1 - LPG turbo motorlu arabaya da takabilirsin haliyle benzinde olduğu gibi LPG'de de turbolu araç yine en az 2,5 - 3 litre daha az tüketecektir(benzinde 2,2 litre fark olduğuna göre), hatta torku daha yüksek olduğu için yüksek devirlere çıkma ihtiyacı çok daha az olacağından turbolu araçlarda yıpranma da ona göre az olacaktır. 2 - LPG az ya da çok her aracın motor ve yakıt sistemini yıpratır genelde bu yıpranma yavaş olduğu için anlamak zor ve taktırması, bakımı, incik boncuk sorunlarıyla çeşit çeşit masraf ve can sıkıntısı tarafları da vardır, bizim memlekette yakıt fiyatlarından dolayı bu kadar popüler olan ama mümkünse dizel ya da turbolu aracın yanında daha zayıf olan seçenektir. Performans olarak ta 0 - 100 km'de aralarında nerdeyse 2 saniye fark var. Performansı önemseyenler bu farkı gözardı edemeyecektir.

Misafir-6885 19.01.2017 08:27

misafir 3114 1.0 motora 20 sene sorunsuz binersin derken sonuna ünlem işareti koydum dikkat edersen o cümlenin tam tersini düşün.. ayrıca kimseye tavsiye etmem ama sana tavsiye ederim demişim arkadaşada..

Misafir-3226 18.01.2017 22:31

Öncelikle herkese saygılar. Ben de bir Hondacı olaak sohbete katılmak istedim. Bence de 5514 arkadaş biraz abartmış. 2011 CRV var şu an bende 2000 motor olmasına rağmen ortalama 30 kuruş yakıyor. Kışın ayda 50 TL (ayda 1000 km yaparım) benzin alıyorum. 10.000 km de bir standart bakımı özelde 200 TL ye yaptırıyorum. Bu arada DSG gibi bir korkuyla da yaşamıyorum:)

Misafir-3114 18.01.2017 16:19

bazı yorumlara bakıyorum adamlar kendısine göre senaryo yazmışlar yok 1.0 motora 20 sene masrafsız binıyor 20 sene dayanacağını nereden biliyorsun sonuçta 1 silindir eksik ama yük aynı kimi lpg taktırıyor 150 tl bakım diyor yok böyle birşey nereden uyduruyorsunuz lpg nin 1 adet filtresi var oda 20 tl yılda bir kendin bile değiştirirsin. benim 2012 model manuel vites honda civic im var yakıt verıleri 2.59 lpg fiyatı ile şehir içi ag resif kullanmama rağmen 20 23 krş aralığında şehir dışı 100 150 km hız aralığında 18 20krş lpg tüketmektedir 50 tl benzın atarım 6 ay sürer tabi benzin yaptığın km bağlı olarak değişir ama çok birşey farketmez bakım masrafına gelince ben yılda bir bakıma giderim periyodik bakım yağ filtre vs başkada bir masraf yok 6 yıl servise gitmem diyenler 2 yıl git sonrada gitme eleştirmeye gerek yok bakım masrafı ilk sene 300tl 2nci yıl 350 tl 3ücü yıl 380 tl 4üncü yıl 500 tl son bakımda şanzuman yağı değişti türkiye şartlarında en ekonomik en masrafsız araç bence civic tercih yıne herkesın kendine kalmış

Misafir-4937 18.01.2017 13:29

Misafir-5514...- 50 liralık benzin ile abartısız 2 ay gidiyor bu araç lpg li kullanımda.. sen ne yapıyosun her 5 dakikada bir kontak açıp arac gaza gecmeden kapatıyomusun yoksa lpg li kullanımda ayda 100 lira benzin yakman mümkün deil dostum.. lpg li araçlar hakkında ya bilgin yok öylesine yazıyosun burda ya da aracında anormal sorunlar var..

Misafir-8981 18.01.2017 07:59

arabanın bakım masrafını kilometrede yakdıgı yakıta ekleyenide ilk defa gördüm ne dizelciler ne de turbo beslemeli düşük hacimli motor kullanıcıları eklemez bakım masraflarını yakıt degerlerine.. hangi aracın ekstra masraf çıkaracagıda belli olmaz bakarsın o çağı yakalamış 1.0 motorun çıkarır ki emin ol bu olasılık çok daha fazla..

Misafir-8032 18.01.2017 07:55

misafir 5514 30 kuruş yakıyosa çokda iyi yakıyor şu son zamlardan sonra 30 kuruş yakan arabamı kaldı sanıyosun (c) sınıfı dizeller bile göremior artık o degerleri.. ayrıca 120 yi 10.000 e böl lpg bakım fiyatını yakıta bile eklesen 1 kuruş artar hesabını kitabını iyi yap.. octavia 1.0 motorada gelince kimseye deil ama sana tavsiye ederim 20 sene sorunsuz binersin artık ekstra masrafda çıkarmaz sana!

Misafir-5514 17.01.2017 13:55

HERKESE SELAMLAR
2015 model 1.6 atmosferik benzinli Honda Civic aracım vardı.
Benzinden canımız yandığı için 3200 tl verip, lpg taktırdım.
Servisten çıkmadan önce usta dedi ki, her 10.000 km de lpg bakımına geleceksin.
Fiyat ne dedim 120 tl yani normal bakımın üzerine ekleyince 820tl yılda, çıkaracağı ekstra masraflar hariç tabi.
Usta tekrar dedi ki aman benzin almayı unutma. Peki dedik, ayda ortalama 100 tl benzin alıyoruz. Şimdi hesap ediyorum,
lpg de 30 krş filan yakıyor ya sen onun üzerine benzinden dolayı 10 krş daha koy, 5 krş ta bakım için koy.
1.6 Atmosferik benzinliler çağ dışı kalmış kardeşim.
1.0 Turbo benzinli octavia alacağım inşallah.
HAYIRLI GÜNLER

Misafir-9510 27.12.2016 23:41

her türlü civic. alman otomobilleri kadar çabuk arızalan bir araba görmedim daha. Benden uyarması aldıktan sonra pişman olma diye söylüyorum. Sen iyice bir araştır derim. Bu devirde, özellikle de Türkiye şartlarında para kolay kazanılmıyor.

Misafir-8811 27.12.2016 17:24

Yeni Civic segmentinin çok üstünde olan bir otomobil. Skoda ise Octavia'yı yakın zamanda makyajladı. Skoda makyajlama yerine bence Octavia'yı yenilemeye gitmeliydi. Yeni Civic her ne kadar eksiği olan bir otomobil olsada bence bu segmentin en iyi otomobilidir. Yeni Civic c segmentinden çok d segmentine yakın bir otomobil. Octavia'nın Civic'e rakip olabilmesi için yenilenmesi gerekiyor

Misafir-5144 27.12.2016 15:40

1.5 saniyeden fazla fark atan bir hızlanma performansını da atlamayalım Octavia'nın Civic'e attığı.

Misafir-3477 27.12.2016 14:08

Bence hem sorunsuzluk hem de dizayn olarak Civic önde... Civic'in sorunu yakıtı. Onu da fabrika çıkışlı lpg'li alarak Oktavia' dan daha tasarruflu hale getirebiliriz. Civic, lpg' li alınmayacaksa yakıtı sizi üzebilir. bence daha iyisi civic' in turbo motorlusunu beklemek...

Misafir-3369 26.12.2016 22:12

1.4 tsi'yi övmüşsünüz ama 1.6 atmosferik kadar yakıyor, vergisi 1.6 ile aynı ve bir sürü tsi passat-jetta sahibi tüp taktırıyor. Neden acaba???

Misafir-5848 26.12.2016 16:22

1.4 tsi motorlar ilk çıktığında da şimdiki gibi eleştirilmişti. ancak 1400 kiloluk 2008 passatlar şimdi 200 bin 300 bin kmlerde ve 50 binden alıcı buluyor motorlar sapa sağlam. vw mühendislerinin 2008 yılında geldiği noktaya diğer üreticiler 2016 yılında bile gelemedi. adamlar şimdi de daha güçlü ve düşük hacimli motor geliştirdi bakınca performans ve yakıt değerleri insanı cezbediyor ekonomi ve performans bir arada hala...

Misafir-4022 22.12.2016 12:46

gönlüm octaviadan yana olsada mantığım honda diyor.2 litre fazla yaksada yokuşlarda zorlansada içeri lastik sesi alsada kafam rahat.biliyorum ki lastik patlamadığı sürece sürecem arabayı.gerisi teferruat.yokuşta gaza basarım.çok gezeceksem tüp atarım,sesi de müzikle aşarım.ama ne olursa olsun dsg korkusuyla yaşayamam...

Misafir-4129 21.11.2016 12:13

NCAP Avrupa çarpışma test sonuçlarına bakarsanız iki araçta yüksek puanlar almış haliyle 5 yıldız almış yani güvenlik bu araçlar için bir tercih nedeni olmak konusunda uzak. Honda'nın performans ve yakıt değerlerini geliştirmeden aynı motorla devam etmesi bir handikap. TSI için eleştiriler yapılıyor ama çevremden bu motorla ciddi sorunlar yaşamış birini göremedim ki öyle olsaydı emisyon skandallarına vs rağmen dünyanın en çok satan ve itibarı yüksek bir markası olması zor olurdu sanırım. Bende Astra atmosferik var Civic'le benzeşiyor birçok yönden. Ülkemizdeki yakıt ve vergilendirme sisteminden dolayı Octavia tam bir fiyat performans aracı olmuş(liste fiyatı olarak ta) ki güvenlik ve sağlamlık olarak ta iyi düzeyde olduğu aşikar.

Misafir-7771 21.11.2016 08:37

Benim açımdan güvenlik birinci sırada. Bu açıdan bakıldığında Amerika da IIHS adlı kurumun yaptığı güvenlik testlerinde Civic çok yüksek puanlar almış. özellikle small overlap testinde. Tasarım olarak Civic çok önde. yakıt tüketimi olarak Octavia kağıt üstünde uygun duruyor. Fakat bilindiği üzere TSI motorlarda fabrika değerleri ile gerçek tüketim değerleri arasında ciddi farklar olabiliyor. İki Araçta konforlu test ettim.

Bihemta Doğan 29.12.2016 18:03

hangi tsi motor çok yakıyor? 1.4 tsi leon fr fabrika verisi 6.7 benim araç bu soğuk aylarda 7.4 0.7 mi çok üzerinde? kaldı ki yazın 6 litrenin çok altına düşüyor. ortalama da veriler kesinlikle birebir uyuyor hatta daha da ekonomi yapabilirsiniz isterseniz. ama ben hiç bir atmosferik aracın 10 litreden aşağı yaktığını görmedim.

Misafir-5158 14.11.2016 19:18

octavia nın yanında civic süslü oyuncaklara benziyor görüntü var ses yok...

Misafir-1160 14.11.2016 14:56

Kilometrede 60 kuruş yakan CİVİC'e 1 kuruş verilmez.
Her şeyi ile ekonomik olan OCTAVİA diyorum ben.

Misafir-1460 30.10.2016 13:54

İki araç arasında en önemli fark tasarım bence birisi çok sportif civic,diğeri daha klasik çizgilere sahip Octavia,kullanışlılık için Octavia önde bagaj hacmi iç hacim,ama buna bakmayan birisi için civic tercih edilebilir,aralarında yakıt tüketimi açısından Octavia önde ama üst devir bandında yokuşlarda civic performans olarak bir tık önde olacaktır,artık karar sizin bu fiyatlardaki iki iyi araç,tarihine bakarsak civic biraz daha sorunsuz ve marka imajı yüksek seçim sizin

Misafir-2723 30.10.2016 10:47

Ben meşhur mmt şanzımanlı toyota ile şanzıman arızaları nedeniyle tam 4 defa yolda kaldım, Mahkeme vasıtasıyla 2 yılda büyük zararla iade edebildim, Kriter buysa tabi. Her neyse arkadaşlar turbolar artık sizin düşündüğünüz gibi 1980 lerde olduğu gibi kolay arıza yapabilcek parçalar değil zaten 1896 lardan beri geliştirilen bir teknoloji, Artık yeni turbolarda nano teknolojik seramik yataklama sistemleri var, kendi yapılarında entegre yağlama ve suyla soğutma sistemleri mevcut,
300.000 devir çevirebiliyorlar ve büyük ticari araçlarda 1.000.000 km motor ömrüne eşdeğer şekilde üretiliyorlar, Küçük hacim.Turbo benzinli araçlarda ise yine ünlü bir marka 450.000 km kullanım yol değerlerine ulaşmış, Yılda 20.000 kullansanız 22.5 yıl sonra 450.000 km'e ulaşırsınız Eee ? Ne zaman bozulacak bu turbo? Tabi burada mühendislerden iyi bilen arkadaşlar var.

Misafir-1836 30.10.2016 02:10

nerede gördün octavia nın yolda bıraktığını da böyle konuşuyorsun anlam verebilmiş değiliz.

Misafir-4326 29.10.2016 18:00

en güzel araba yolda bırakmayan arabadır arkadaşlar. herkesin ailesi var çoluğu çocuğu var. akşam ıssız bir yerde ailece arabadayken aracın bozulduğunu düşünün yada eşiniz doğum yapacakken arabayla hastaneye koşturuyorsunuz mazallah o sıra arızalandı. ister turbolu olsun ister son teknoloji olsun gözümde 5 para etmez o araba acımam benzin döker yakarım. Ben istatistiğe bakarak hareket ediyorum sizi bilmem. istatistik diyor ki en az sıkıntı çıkaran araçlar japon araçları nokta varsın 2 lt fazla yaksın yolda bırakmasın.

Misafir-7702 27.10.2016 16:14

tokay çok doğru, 1 yada 2 litre bile tasarruf olmayacak ama fiyat farkı olacak, üstelik hava kirliliği vbb diyorlar, 20 sene bir araç kullanılırsa hem boşyere araç üretilmeyeceği için doğal kaynak tüketimi de azalır, ve arabaların ithal veya burda da üretilse yabancı firma olması sebebiyle milli gelir kaybı da yaratıyor, turbolar kullan at depositosuz arabalar

Misafir-1026 23.10.2016 00:24

ülkemizde vergi sistemi böyle olmasa 2.0 atmosferik mazda gibi az yakan bi model alınabilir haklısınız ama 1.6 atmosferikler performansta özellikle yokuş ve ani hızlanmalarda vasat kalıyor. ani hızlanma sadece hız tutkusu değildir. araç sollarken daha hızlı sollama ile bir güvenlik unsurudur.

tokay ceritoğlu 22.10.2016 21:18

bu turbolu,küçük hacimli motorların sorun çıkaracağını ,bizim gibi bir aracı 20 yıl kullanan vatandaşların sorun yaşayacağını,aracı alıp 1 yıl 10-15 bin km kullanıp satanların çok ilgilenmeyeceğini,bu araçlar hele bir 200-300 bin km yapsın o zaman değerlendirelim diye geçen yıl yazmıştık,demek ki herşey aslına rucu edecek,2 saniye erken 100 km ulaşacak,0.5 lt az yakacak diye 7-8 bin tl turbo masrafına girmek niye?aracın çapına uygun atmosferik motorla yüzbinlerce km yapan varken ,motorsiklet motoru çapında motoru arbalara koymak neyin nesi,demek yanlış hesap bağdattan mı sanyiden mi dönecek göreceğiz..

Misafir-9945 22.10.2016 13:42

ÖYLE Mİ.. TOYOTANIN YAĞ YAKAN DİZEL MOTORU SAYILMIYOR HERALDE

Misafir-3545 21.10.2016 23:13

Sanırım bahsedilen haber bu başta Toyota olmak üzere neredeyse tüm Japonlar atmosferik diretmesinde haklı bir sebepleri varmış. Toyota, Honda da 3-4 ay içinde düşük hacimli turbo motorları ülkemize sokacaklar ama onlar önlemini alıp emin olduktan sonra ülkemize sokuyorlar, VW, Ford, Reno vs. çok acele etti adam akıllı geliştirmeden çalışma yapmadan arabalarına bu düşük hacimli turbo motorları koyup satışa çıkarttılar.



http://www.milliyet.com.tr/eee-peki-ne-olacak-simdi--ekonomi-2327976/

Misafir-5889 21.10.2016 17:37

Misafir 8141 aynı haberi bende okudum. çok küçük hacimli turbo motorları yeni modellerde üretmemeyi düşünüyorlar

Misafir-8141 21.10.2016 16:53

vatandaşların 1ve 1.2 motor hevesleri kursağında kalacak gibi görünüyor bu motorlar labrotuvar testleri ndedüşük emisyon değerleri vermesi ıçin yapılmış gerçek sürüş testlerinde çok daha yüksek emisyon değerleri çıkacağından korktukları için bu tip motorları bazı fımaların gelıştırme işlemine soğuk baktıkları haberlerde söyleniyor başta ww opel renault firmaları iyice araştırma yapmadan almayın derim

Misafir-7140 16.10.2016 07:26

1 ve 1.2 motorlar tam Polo gibi arabalara uygun, Octavia vs. gibi ağırlık olarak yüzey genişliği olarak büyük olan araçlarda turbo daha uzun süre devrede kalması sonucu nefessiz kalan motorun ömrünün kısaldığı söyleniyor. Ne kadar doğru bilemem, sonuçta bunlar son nesil motorlar, mühendisler, üreticiler de o kadar aptal değillerdir heralde, belli bir standardın altında olamaz. Bunun dışında düşük hacimli ve ağırlıklı motor(arabanın ön tarafında 100 kg kadar fazlalık ciddi etki yapabiliyor) arabayı hafiflettiği için hem aerodinamik olarak aracı daha sportif ve daha kolay yönlendirilebilir hale getiriyor hem de yakıt tüketimini azaltıyor.

Misafir-9262 15.10.2016 18:45

2. el piyasası da önemli , civic altın değerinde türkiye pazarında, bunu da düşünmek lazım, bir uzmana sormak lazım küçük motorlu araçların ömrünün kısa olduğuna dair bir efsane var ayrıca bunu herkes gözlemleyebilir motor küçüldükçe gelen ses artıyor ne yazıkki.

firstclass 16.10.2016 08:28

motor ömrünü etkileyen faktörler bakımların zamanında ve doğru malzemeyle yapılması artı kullanım bilinciyle doğru orantılıdır. 3.0 motor araçta kullansanız başta söylediklerimi yapmazsanız o motor yine pert olmaya mahkumdur

Misafir-9708 15.10.2016 17:15

Yeni Civic her anlamda Octavia'dan daha iyi bir otomobil. Octavia'nın yeni Civic karşısında şansı yok. Yeni Civic'i sadece tek eksiği dizel motor ki oda 2018'de gelecek RS versiyonuyla birlikte otomatik şanzıman 2017'de satışa sunulacak

Misafir-1262 15.10.2016 11:45

bana göre artılar eksiler ve sonuç;

octavia otomatik şanzuman ömrü -
honda otomatik şanzuman ömrü +
octavia yakıt tüketimi +
honda yakıt tüketimi -
aracın türkiye yol şartlarına uyumu octavia +
aracın türkiye yol şartlarına uyumu honda -
yedek parça temini ve fiyatlandırması octavia +
yedek parça temini ve fiyatlandırması honda -
vergi octavia +
vergi honda -
dış görünüş octavia -
honda dış görünüş +
servis garantisi octavia - (isteğe bağlı uzatma önerilir)
servis garantisi honda +

sonuç octavia diyorum ben.

Misafir-8277 13.10.2016 12:18

japonlar keyifli ama çok yakıyor ülkemizdeki şartlara uygun değil

Misafir-6317 08.10.2016 15:44

Alman arabalarından vazgeçmeyin. Japonlar ne kadar sağlam otomatik şanzıman üretirseler üretsinler benzinin 5 tl ye yaklaştığı ülkemizde 10 litre tüketmesi hiç hoş değil. Ayrıca lpg öneren arkadaşlar sıfır motora lpg olur mu hiç! Arabaya yazık. Japonlar fabrika çıkışlı tüple uğraşana kadar ekonomik olan teknolojik motorlar üretsin

Misafir-6822 08.10.2016 10:51

Civic yakıt olarak da octaviayı baya bi geride bırakmış belli ki :)

Misafir-8481 08.10.2016 01:33

Mantık skoda kalp civic diyor.

Misafir-3308 08.10.2016 00:58

Yeni civic tasarım haricinde hiç bir özelliği ile octavia nın yanına yaklaşamaz. Hani teknoloji dediğiniz 2007 yılından kalma 1.6 125bg tüplü ve öfkeli motoruysa bırakın öyle teknoloji olmaz olsun.

Misafir-1183 08.10.2016 00:52

Misafir-3065 kod adlı arkadaşım sana katılıyorum. Yeni Civic her yönüyle Octavia'yayı açık ara geride bırakır. Yeni Civic'in rakiplerini çok üzüceğini düşünüyorum

Misafir-3065 07.10.2016 20:16

Tartışmasız yeni Civic'i tercih ederim. Yeni Civic tasarım, teknoloji, kalite, performans ve sürüş özellikleriyle Octavia'yayı geride bırakır

Yeni Karşılaştırma Ekle