2016 Skoda Octavia vs. 2016 Honda Civic

profil
tr2023

07.10.2016 17:54

Fiyatları aynı.
Honda cvt 10 litre benzin yakıyor. YILLIK VERGİ 1.000 TL
Skoda dsg 6 litre benzin yakıyor. YILLIK VERGİ 650 TL
SİZCE HANGİSİ TERCİH EDİLMELİ.
  • 2016 Skoda Octavia 1.0 Style DSG
  • Fiyat89.500 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi999 cc
  • Beygir Gücü115 HP
  • Ort. Tüketim4.5 lt
  • 0-100 Hızlanma10.0 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-4129 21.11.2016 12:13

NCAP Avrupa çarpışma test sonuçlarına bakarsanız iki araçta yüksek puanlar almış haliyle 5 yıldız almış yani güvenlik bu araçlar için bir tercih nedeni olmak konusunda uzak. Honda'nın performans ve yakıt değerlerini geliştirmeden aynı motorla devam etmesi bir handikap. TSI için eleştiriler yapılıyor ama çevremden bu motorla ciddi sorunlar yaşamış birini göremedim ki öyle olsaydı emisyon skandallarına vs rağmen dünyanın en çok satan ve itibarı yüksek bir markası olması zor olurdu sanırım. Bende Astra atmosferik var Civic'le benzeşiyor birçok yönden. Ülkemizdeki yakıt ve vergilendirme sisteminden dolayı Octavia tam bir fiyat performans aracı olmuş(liste fiyatı olarak ta) ki güvenlik ve sağlamlık olarak ta iyi düzeyde olduğu aşikar.

Misafir-7771 21.11.2016 08:37

Benim açımdan güvenlik birinci sırada. Bu açıdan bakıldığında Amerika da IIHS adlı kurumun yaptığı güvenlik testlerinde Civic çok yüksek puanlar almış. özellikle small overlap testinde. Tasarım olarak Civic çok önde. yakıt tüketimi olarak Octavia kağıt üstünde uygun duruyor. Fakat bilindiği üzere TSI motorlarda fabrika değerleri ile gerçek tüketim değerleri arasında ciddi farklar olabiliyor. İki Araçta konforlu test ettim.

Misafir-5158 14.11.2016 19:18

octavia nın yanında civic süslü oyuncaklara benziyor görüntü var ses yok...

Misafir-1160 14.11.2016 14:56

Kilometrede 60 kuruş yakan CİVİC'e 1 kuruş verilmez.
Her şeyi ile ekonomik olan OCTAVİA diyorum ben.

Misafir-1460 30.10.2016 13:54

İki araç arasında en önemli fark tasarım bence birisi çok sportif civic,diğeri daha klasik çizgilere sahip Octavia,kullanışlılık için Octavia önde bagaj hacmi iç hacim,ama buna bakmayan birisi için civic tercih edilebilir,aralarında yakıt tüketimi açısından Octavia önde ama üst devir bandında yokuşlarda civic performans olarak bir tık önde olacaktır,artık karar sizin bu fiyatlardaki iki iyi araç,tarihine bakarsak civic biraz daha sorunsuz ve marka imajı yüksek seçim sizin

Misafir-2723 30.10.2016 10:47

Ben meşhur mmt şanzımanlı toyota ile şanzıman arızaları nedeniyle tam 4 defa yolda kaldım, Mahkeme vasıtasıyla 2 yılda büyük zararla iade edebildim, Kriter buysa tabi. Her neyse arkadaşlar turbolar artık sizin düşündüğünüz gibi 1980 lerde olduğu gibi kolay arıza yapabilcek parçalar değil zaten 1896 lardan beri geliştirilen bir teknoloji, Artık yeni turbolarda nano teknolojik seramik yataklama sistemleri var, kendi yapılarında entegre yağlama ve suyla soğutma sistemleri mevcut,
300.000 devir çevirebiliyorlar ve büyük ticari araçlarda 1.000.000 km motor ömrüne eşdeğer şekilde üretiliyorlar, Küçük hacim.Turbo benzinli araçlarda ise yine ünlü bir marka 450.000 km kullanım yol değerlerine ulaşmış, Yılda 20.000 kullansanız 22.5 yıl sonra 450.000 km'e ulaşırsınız Eee ? Ne zaman bozulacak bu turbo? Tabi burada mühendislerden iyi bilen arkadaşlar var.

Misafir-1836 30.10.2016 02:10

nerede gördün octavia nın yolda bıraktığını da böyle konuşuyorsun anlam verebilmiş değiliz.

Misafir-4326 29.10.2016 18:00

en güzel araba yolda bırakmayan arabadır arkadaşlar. herkesin ailesi var çoluğu çocuğu var. akşam ıssız bir yerde ailece arabadayken aracın bozulduğunu düşünün yada eşiniz doğum yapacakken arabayla hastaneye koşturuyorsunuz mazallah o sıra arızalandı. ister turbolu olsun ister son teknoloji olsun gözümde 5 para etmez o araba acımam benzin döker yakarım. Ben istatistiğe bakarak hareket ediyorum sizi bilmem. istatistik diyor ki en az sıkıntı çıkaran araçlar japon araçları nokta varsın 2 lt fazla yaksın yolda bırakmasın.

Misafir-7702 27.10.2016 16:14

tokay çok doğru, 1 yada 2 litre bile tasarruf olmayacak ama fiyat farkı olacak, üstelik hava kirliliği vbb diyorlar, 20 sene bir araç kullanılırsa hem boşyere araç üretilmeyeceği için doğal kaynak tüketimi de azalır, ve arabaların ithal veya burda da üretilse yabancı firma olması sebebiyle milli gelir kaybı da yaratıyor, turbolar kullan at depositosuz arabalar

Misafir-1026 23.10.2016 00:24

ülkemizde vergi sistemi böyle olmasa 2.0 atmosferik mazda gibi az yakan bi model alınabilir haklısınız ama 1.6 atmosferikler performansta özellikle yokuş ve ani hızlanmalarda vasat kalıyor. ani hızlanma sadece hız tutkusu değildir. araç sollarken daha hızlı sollama ile bir güvenlik unsurudur.

tokay ceritoğlu 22.10.2016 21:18

bu turbolu,küçük hacimli motorların sorun çıkaracağını ,bizim gibi bir aracı 20 yıl kullanan vatandaşların sorun yaşayacağını,aracı alıp 1 yıl 10-15 bin km kullanıp satanların çok ilgilenmeyeceğini,bu araçlar hele bir 200-300 bin km yapsın o zaman değerlendirelim diye geçen yıl yazmıştık,demek ki herşey aslına rucu edecek,2 saniye erken 100 km ulaşacak,0.5 lt az yakacak diye 7-8 bin tl turbo masrafına girmek niye?aracın çapına uygun atmosferik motorla yüzbinlerce km yapan varken ,motorsiklet motoru çapında motoru arbalara koymak neyin nesi,demek yanlış hesap bağdattan mı sanyiden mi dönecek göreceğiz..

Misafir-9945 22.10.2016 13:42

ÖYLE Mİ.. TOYOTANIN YAĞ YAKAN DİZEL MOTORU SAYILMIYOR HERALDE

Misafir-3545 21.10.2016 23:13

Sanırım bahsedilen haber bu başta Toyota olmak üzere neredeyse tüm Japonlar atmosferik diretmesinde haklı bir sebepleri varmış. Toyota, Honda da 3-4 ay içinde düşük hacimli turbo motorları ülkemize sokacaklar ama onlar önlemini alıp emin olduktan sonra ülkemize sokuyorlar, VW, Ford, Reno vs. çok acele etti adam akıllı geliştirmeden çalışma yapmadan arabalarına bu düşük hacimli turbo motorları koyup satışa çıkarttılar.



http://www.milliyet.com.tr/eee-peki-ne-olacak-simdi--ekonomi-2327976/

Misafir-5889 21.10.2016 17:37

Misafir 8141 aynı haberi bende okudum. çok küçük hacimli turbo motorları yeni modellerde üretmemeyi düşünüyorlar

Misafir-8141 21.10.2016 16:53

vatandaşların 1ve 1.2 motor hevesleri kursağında kalacak gibi görünüyor bu motorlar labrotuvar testleri ndedüşük emisyon değerleri vermesi ıçin yapılmış gerçek sürüş testlerinde çok daha yüksek emisyon değerleri çıkacağından korktukları için bu tip motorları bazı fımaların gelıştırme işlemine soğuk baktıkları haberlerde söyleniyor başta ww opel renault firmaları iyice araştırma yapmadan almayın derim

Misafir-7140 16.10.2016 07:26

1 ve 1.2 motorlar tam Polo gibi arabalara uygun, Octavia vs. gibi ağırlık olarak yüzey genişliği olarak büyük olan araçlarda turbo daha uzun süre devrede kalması sonucu nefessiz kalan motorun ömrünün kısaldığı söyleniyor. Ne kadar doğru bilemem, sonuçta bunlar son nesil motorlar, mühendisler, üreticiler de o kadar aptal değillerdir heralde, belli bir standardın altında olamaz. Bunun dışında düşük hacimli ve ağırlıklı motor(arabanın ön tarafında 100 kg kadar fazlalık ciddi etki yapabiliyor) arabayı hafiflettiği için hem aerodinamik olarak aracı daha sportif ve daha kolay yönlendirilebilir hale getiriyor hem de yakıt tüketimini azaltıyor.

Misafir-9262 15.10.2016 18:45

2. el piyasası da önemli , civic altın değerinde türkiye pazarında, bunu da düşünmek lazım, bir uzmana sormak lazım küçük motorlu araçların ömrünün kısa olduğuna dair bir efsane var ayrıca bunu herkes gözlemleyebilir motor küçüldükçe gelen ses artıyor ne yazıkki.

yucel yucel 16.10.2016 08:28

motor ömrünü etkileyen faktörler bakımların zamanında ve doğru malzemeyle yapılması artı kullanım bilinciyle doğru orantılıdır. 3.0 motor araçta kullansanız başta söylediklerimi yapmazsanız o motor yine pert olmaya mahkumdur

Misafir-9708 15.10.2016 17:15

Yeni Civic her anlamda Octavia'dan daha iyi bir otomobil. Octavia'nın yeni Civic karşısında şansı yok. Yeni Civic'i sadece tek eksiği dizel motor ki oda 2018'de gelecek RS versiyonuyla birlikte otomatik şanzıman 2017'de satışa sunulacak

Misafir-1262 15.10.2016 11:45

bana göre artılar eksiler ve sonuç;

octavia otomatik şanzuman ömrü -
honda otomatik şanzuman ömrü +
octavia yakıt tüketimi +
honda yakıt tüketimi -
aracın türkiye yol şartlarına uyumu octavia +
aracın türkiye yol şartlarına uyumu honda -
yedek parça temini ve fiyatlandırması octavia +
yedek parça temini ve fiyatlandırması honda -
vergi octavia +
vergi honda -
dış görünüş octavia -
honda dış görünüş +
servis garantisi octavia - (isteğe bağlı uzatma önerilir)
servis garantisi honda +

sonuç octavia diyorum ben.

Misafir-8277 13.10.2016 12:18

japonlar keyifli ama çok yakıyor ülkemizdeki şartlara uygun değil

Misafir-6317 08.10.2016 15:44

Alman arabalarından vazgeçmeyin. Japonlar ne kadar sağlam otomatik şanzıman üretirseler üretsinler benzinin 5 tl ye yaklaştığı ülkemizde 10 litre tüketmesi hiç hoş değil. Ayrıca lpg öneren arkadaşlar sıfır motora lpg olur mu hiç! Arabaya yazık. Japonlar fabrika çıkışlı tüple uğraşana kadar ekonomik olan teknolojik motorlar üretsin

Misafir-6822 08.10.2016 10:51

Civic yakıt olarak da octaviayı baya bi geride bırakmış belli ki :)

Misafir-8481 08.10.2016 01:33

Mantık skoda kalp civic diyor.

Misafir-3308 08.10.2016 00:58

Yeni civic tasarım haricinde hiç bir özelliği ile octavia nın yanına yaklaşamaz. Hani teknoloji dediğiniz 2007 yılından kalma 1.6 125bg tüplü ve öfkeli motoruysa bırakın öyle teknoloji olmaz olsun.

Misafir-1183 08.10.2016 00:52

Misafir-3065 kod adlı arkadaşım sana katılıyorum. Yeni Civic her yönüyle Octavia'yayı açık ara geride bırakır. Yeni Civic'in rakiplerini çok üzüceğini düşünüyorum

Misafir-3065 07.10.2016 20:16

Tartışmasız yeni Civic'i tercih ederim. Yeni Civic tasarım, teknoloji, kalite, performans ve sürüş özellikleriyle Octavia'yayı geride bırakır

Yeni Karşılaştırma Ekle