2016 Opel Insignia vs. 2016 Ford Mondeo

profil
kapgan

29.07.2016 00:05

Aralarında çok bir fark yok, insignia daha ağır fakat bildiğim kadarı ile hem mondeo dan daha az yakıyor, hem işçiliği ve performansı daha iyi ama kullanan arkadaşlar varsa yorumlarını rica ediyorum. Sedan otomatik benzinli bir araç tercih etmek istersek, bmw mercedes tarzı üst sınıf araçların sıfırını almaya da bütçe elvermiyor ise hangisi tercih edilmedilir?

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2016 Ford Mondeo 1.5 Titanium AT
  • Fiyat121.000 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1499 cc
  • Beygir Gücü160 HP
  • Ort. Tüketim6.3 lt
  • 0-100 Hızlanma9.1 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-3892 17.08.2016 15:34

Opel çok uzun yıllardır GM bünyesindedir (Babamın 1974 Opel Record'u da GM idi). Peugeot-Citroen-Dacia ile Opel_GM'nin hiçbir ilgisi yoktur. Ayrıca GM bünyesinde Cadillac, Buick, Opel, Chevrolet, Vauxhall gibi markaları barındıran bir dünya devidir.

Misafir-9885 17.08.2016 14:33

evet gm motor opelin sahibi ama bunu nasil salladiniz peugeot dacia isuzu citroen ile ayni fabrikalarda uretildigini varmi elinde bir delilin youtube da uretim bandini gosteren videolar var neresinde fransiz yada japon arabasi var bak bakalim
son olarak insignia 2008 den beri uretiliyor 2003 de ilk konsept arac cikti ve uretim yeri Rüsselsheim, Germany
kullanmadiginiz bilmediginiz arabalar hakkinda yorum yapmayin bilgi sahibi olun tecrubelerinizi paylasin insanlar kisitli paralarini burda okuduklari yorumlara gore yatiriyor

cannn 30.07.2016 23:18

İnsignia 2009 yılından beri aynı kasa ve özellikler yol tutuş olsun performans olsun hep aynı mondeo yeni kasa herşeyi yeni nesile göre tasarlanmış ayrıca mondeonun 1.5 ecoboost motoru uçak gibi opel artık almanların değil araştırın bakın GM MOTORS yapıyor opeli Peugeot cıtroen dacia ısuzu gibi markalarla aynı fabrikada üretiliyor.Yani her şekil Mondeo derim opelden yenilik beklemeyin ;)

kapgan 30.07.2016 12:43

Sayın Misafir-380, yorumlarınız için teşekkür ederim, verdiğiniz linklerde gerçekten yardımcı oldu.

Misafir-9085 30.07.2016 10:55

Merhaba kapgan, ben Misafir-380. Aklınızdaki soru işaretlerine cevap verebilmek adına, tecrübelerime dayanarak birkaç bilgi aktarmak isterim. Yakıt tüketimi konusunda, aracın ekonomik olduğunu söylemek doğru olmaz. Ancak, 1.6 lt civarı motor hacminde, benzinli, turbo, tork konventörlü otomatik vitesli orta sınıf araçların İstanbul şartlarında tüketimlerinin, kullanım tarzına/trafiğe bağlı olarak 8-11 lt/100 km olacağına inanıyorum. Pek çok kişi ile görüştüm, hep benzer rakamlar duyuyorum, eğer bu rakamların altında veya üstünde ortalama değerler duyarsanız, bilin ki ya bir hesap hatası var, ya araçta anormallik var ya da kullanıcı çok sıradışı sürüş tarzına sahiptir. BMW 3.20 ied, MB C180, Peugeot 508, Opel Insignia, Ford Mondeo, bu araçarın tamamı az evvel saydığım niteliklere sahip, hepsinin aşağı yukarı tüketimleri aynıdır, fark 1 lt/100 km'yi geçmez aralarında. VW grubunu bilemiyorum, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman (DSG) kullanıyor, bu araçlarla ilgili çok değişken rakamlar duydum (Passat ile 6 lt/100 km genel ortalamam var diyen de var, 10 lt/100 km’nin altına inmiyor diyen de). Testlerde, Mondeo'nun Insignia'ya oranla biraz daha savurgan olduğunu okudum birkaç dergide ve internet sitesinde. Ancak ben bizzat Mondeo kullanmadım, bu sebeple kendi deneyimim yok. Benim turbo araçlarda fark ettiğim bir özellik, tüketim, kullanım tarzınıza göre atmosferik motorlara göre daha fazla değişkenlik gösterebiliyor. Ben, Insignia'yı, daha önceki atmosferik motorlu araçlarımdan farksız şekilde, agresiflikten kaçınarak, aşırı zorlamadan kullandığımdan, son 2500 km süresince ortalamam 8.9 lt/100. Bunun tamamı İstanbul içinde, hatta defalarca yoğun trafikte (bir çok kez 2,5-3 saat süren köprü trafiği dahil) gerçekleştirilen sürüş. Ford Focus ile ort. tüketimim 9.4 lt/100 km idi, Insignia’da bu daha da düşünce, açıkçası bana sürpriz oldu, ben 10 lt/100 km’ye razıydım çünkü. Araştırmalarımda, şunu da görmüştüm. Opel’in bu yeni nesil 1.6 benzinli turbo motoru SIDI diye adlandırılıyor. A16XHT kodlu bu motor, 2014 sonu gibi ciddi anlamda güncellemeden geçirilerek, kodu da B16SHL olarak değiştirilmiş. Güncellenen motorun (TR’ye 2015 ortalarına doğru gelmeye başlamış olmalı, benim araç da bunlardan), öncekine göre daha tasarruflu olduğu iddia edilmekte. Insignia ile 1 yıla yaklaşıyorum, herhangi bir sorun yaşamadım. Ama bundan önce iki farklı seri Vectra’yı uzun yıllar kullanmıştık, özellikle 2000 model sıfır km olara satın alıp 2015’te sattığımız Vectra 2’de bazı önemli sıkıntılar yaşamıştık (ABS, motor arızaları gibi). O nedenle, ben Opel’e sorunsuzluk anlamında çok fazla güvenmem (keza Renault, VW, Peugeot gibi markalara da tecrübelerime dayanarak güvenmiyorum pek fazla) ve standart garantisini de ne olur ne olmaz diye 2 yıl daha uzattım. Focus ile hiç arıza yaşamadım, o sebeple Ford’a güvenim yüksek. Ancak Mondeo’nun Focus’a göre biraz daha fazla arızaya yatkın olduğunu da biliyorum. Arıza istatistikleri konusunda aşağıdaki iki siteyi incelemenizde fayda var, ikisi de Alman kuruluşu, uzun yıllardır faaliyet gösteren ciddi kurumlar.
DEKRA: http://www.used-car-report.com/
ADAC: https://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/
Superb’e bindim (bizzat kullanmadım), bence güzel bir araç. Skoda bu araç ile, pek çok anlamda ideal özelliklere (iç mekan ve bagaj hacmi, donanım zenginliği, göze hoş gelen tasarım, yeterli mazlzeme/işçilik kalitesi vb.) sahip bir otomobil üretmeye çalışmış, ama araç biraz fazla sıradan, fabrikasyon geldi bana. Fiyat da bence pek uygun sayılmaz. Skoda’nın bende ve ailemdeki marka imajı biraz daha yüksek olsa, fiyatı da biraz daha makul olsa, düşünebilirdim aslında. Çünkü, abartıdan uzak, oldukça ideal bir otomobil. Hemen hemen aynı özelliklerde, biraz daha kaliteli olan Passat da benzer etkiyi yaptı bende, üstelik fiyatı da neredeyse premium araçlar seviyesinde. DSG için pek bir yorumum yok, arıza konusunda maalesef olumsuz yorumlar ben de çok okudum ve duydum. Ama kullanım olarak DSG bence çok başarılı çalışma karakterine sahip, bizzat kullanmışlığım var. Mondeo konusunda ise, şu noktayı mutlaka belirtmem lazım. Ben, Mondeo’yu çeşitli bayilerde pek çok kez gidip incelemiştim. Bence mutlaka hatchback (HB) olanı alınmalı. Sedan olanın bagaj girişi tuhaf bir şekilde inanılmaz şekilde dar, büyük boy bir bavulu bagaja sokmak imkansız gibi. Sokmayı başarırsanız sorun yok, bagaj gayet yeterli genişliğe sahip.Tasarımla alakalı bir durum tabii, ama bence bu sınıfta bir araçta böyle bir şey kabul edilemez. Bence mutlaka gidip bizzat siz de görün. HB bu anlamda sorunsuz, çok daha kullanışlı bagajı var, üstelik dışarıdan da Sedan’a oldukça benzer tasarlandığından, Sedan sever bizler için çok tuhaf gelmiyor göze. Yine de satarken, orta sınıf bir aracın HB olması TR gibi bir ülkede biraz handikap, bunu da kabul ediyorum.

Burak Can KARAGÜL 30.07.2016 01:45

Şüphesiz mondeo. İnsignia sert ve konforsuz bir araç. Sertlikten kastım herşeyiyle sert ayrıca iç mekanda sessizlik , konfor , yol tutuş da mondeo farkını ortaya çıkartıyor. Yakıt konusunda tercih sizin 1.5 ecoobost mondeo şehir içi 10-11 lt civarlarında seyrediyor.

MEHMET ARICI 29.07.2016 23:50

kesinlikle insignia mondeo yakıtı içiyor.

kapgan 29.07.2016 22:41

Misafir-380, vakit ayırıp yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Aslına bakarsanız karşılaştırmayı yanlış yaptığımı farkettim, karşılaştırmaya ekleyeceğim araç 2016 Opel Insignia 1.6 CDTi Edition Elegance değilde, 2016 Opel Insignia 1.6 Edition Elegance AT olacak idi, yanlışlıkla eklemişim.

Mondeo ile Insignia arasında kaldım, kafamı karıştıran bazı şeyler var. Öncelikle yaptığım araştırmalar neticesinde, Insignia'nın ağır kasasından ötürü yakıt tüketiminin benzinli aracında 10-11 LT arası seyrettiğini öğrendim, Mondeo da bu değerlere yakın, aynı zamanda, Insignia da daha çok sıkıntı olduğunu duydum. Kimisi ses sorunundan şikayet ediyor, kimisi hantal olduğundan bahsediyor, kimisi de çok elektronik hata verdiğinden, Mondeo da bu şikayetleri duymadım, bu yüzden Mondeo'ya biraz daha yakınım. Hatchback düşüncem vardı vazgeçtim.

Bunların haricinde baktığım bir kaç araç daha var, bunlardan birisi Skoda Superb, fiyat+konfor+performans+bagaj hacmi olarak gerçekten aklıma yatan bir araç fakat beni araçtan soğutan ve düşünmeme sebep olan DSG şanzumana sahip bir araç olması. DSG şanzuman ile ilgili duyduğum şikayetler beni Superb düşünmekten alıkoyuyor. Bildiğim kadarı ile Skoda Çek arabası fakat VW'nin bünyesinde ve DSG şanzuman ile üretiliyor, WV grubunun DSG şanzumanından çok şikayet eden var, bu yüzden DSG'ye biraz uzağım.

Benim ricam, eğer Mondeo ve Insignia kullanmış olan arkadaşlar var ise yorumlarını esirgemesinler, bilgilenmek açısından yorumlarınızı rica ediyorum. Teşekkür ederim.

Misafir-380 29.07.2016 14:26

Merhaba. bir önceki aracım olan Ford Focus'u (2008 model, Sedan, 1.6 benzinli-otomatik, Ghia) 6 yıl boyunca kullandım. Focus benim ilk Ford marka aracımdı. Çok memnun kaldım, kullandığım süre boyunca bir kez dahi arıza yapmadı, bana sıkıntı yaşatmadı. Mükemmel yol tutuşu vardı, direksiyon tepkileri olağanüstü isi. Süspansiyon konforu son derece yeterliydi. Pek çok aracı (şirket arabası, kiralık araç, kendi otomobilim, arkadaşlarımın otomobilleri) kullanma fırsatı buldum, bence Focus tam bir sürücü otomobili ve kullandığım araçlar içinde en iyiler arasında idi. Araçla ilgili önemli sayılabilecek birkaç şikayetim vardı: Motoru güçsüz ve şanzımanı eski teknoloji idi, yol sesi araç içinde biraz fazla hissediliyordu. Bunun haricinde ise, Ford Focus açıkçası benim Ford'a karşı bakışımı çok olumlu etkiledi. Tahmin ediyorum ki, bir üst sınıf olan Mondeo daha da iyidir, sonuçta bir üst sınıf. Şu an kullandığım araç ise, Opel Insignia (2015 model, 1.6 benzinli 170 HP-otomatik, Cosmo). Aracı sıfır aldım ve çok memnunum. Satın alma kararı verirken, en önemli kriterim, Focus'dan eksik yanı olmasın, daha performanslı/atak olsun idi. Insignia tahmin ettiğim gibi çıktı, beni hayal kırıklığına uğratmadı. Performansı gayet iyi (aslında araç ağır olduğundan ve şanzıman konvansiyonel olduğundan, beklentiniz yüksekse, tam olarak memnun kalmayabilirsiniz, ama bana tatmin edici geliyor). Yakıt tüketimim (İstanbul şartlarında, karma olarak) 8.9 lt/100 km. Konfor anlamında son derece yeterli. Direksiyon Focus'unki kadar hisli olmasa da, gayet tatmin edici ve elektronik desteklerin de sayesinde yol tutuş çok iyi. Yol gürültüsü bu araçta bence biraz fazla, ben bu sınıfta daha iyisini bekliyordum açıkçası, ama aracın üzerindeki sert hamurlu Bridgestone lastikler bence bunda büyük etken, bunu da belirtmekte fayda var. Opel Insignia'yı almadan evvel, Ford Focus yerine araç bakarken, bir üst sınıf (D sınıfı) almaya karar vermiştim ve kafamda da birkaç araç vardı: Volvo S60 T3, VW Passat ve Ford Mondeo. S60'a gücüm yetmedi açıkçası, çok isterdim almayı, bizzat kiralayıp kullandım, çok iyi araçtı, özellikle iç mekanın kalitesi beni etkiledi, sürüş özellikleri de çok iyiydi. (Not: S60’ın yürüyen aksamı önceki kasa Mondeo ile aynı). Passat fayda/maliyet olarak bence pek uygun bir araç değil, Mondeo'ya niyetlenmiştim aslında, ancak araç yeni geldiğinden pek indirim yapmıyordu bayiler, sonuçta hemen hemen aynı donanımda ve motor/şanzıman kombinasyonundaki Insignia'yı, Monedo'dan yaklaşık 15 bin TL ucuza bulunca da hiç düşünmeden karar vardim. Insignia benim için biraz sürpriz bir karardı, aklımın bir kenarında olan, ama asıl hedeflerim arasında yer almayan bir araçtı, ancak aldım ve memnunum, kesinlikle tavsiye ederim. Mondeo daha yeni bir otomobil olduğundan bence Insignia'dan genel olarak biraz daha iyidir, eğer arada 4-5 bin TL fark varsa, ben aynı motor/donanımda olan Mondeo'yu tercih ederdim. Ancak, fark 10 bin TL ve üzeri ise, bence kesinlikle Insignia alınacak araçtır. Eğer Opel’in benzer fiyat stratejisi devam ediyorsa (açıkçası bir süredir kampanyalı fiyatları hiç araştırmadım, liste fiyatları sizi yanıltmasın, kampanyalı fiyatlar liste fiyatının çok çok altında olabiliyor), D sınıfının fayda/maliyet açısından en uygun aracı Opel Insignia. Bu arada, Insignia’nın da 2016 sonunda tamamen yenilenmiş kasası piyasaya çıkacak. Fiyat nasıl olur bilemiyorum, ancak iyi fiyatlama politikasına devam edilirse, yeni aracın da mutlaka şimdikinden daha gelişmiş olacağı varsayımıyla (en azından yeni kasanın 100-150 kg daha hafif olacağı biliniyor, bu da özellikle performansı ve tüketimi çok olumlu etkileyecektir), bence sınıfında çok daha başarılı olacaktır.

Yeni Karşılaştırma Ekle