2016 Honda Civic vs. 2016 Mazda 3

profil
İMD HASAN

18.02.2016 15:04

BU İKİ ARAÇ ARASINDA KALDIM. ARAÇLAR HAKKINDA TECRÜBELERİNİZİ BEKLİYORUM. TEŞEKKÜRLER
  • 2016 Honda Civic 1.6 Elegance
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 5 İleri Düz
  • Motor Hacmi1598 cc
  • Beygir Gücü125 HP
  • Ort. Tüketim6.7 lt
  • 0-100 Hızlanma9.7 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2016 Mazda 3 Sedan 1.5 Reflex
  • Fiyat83.500 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Motor Hacmi1496 cc
  • Beygir Gücü120 HP
  • Ort. Tüketim5.5 lt
  • 0-100 Hızlanma11.6 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-3282 09.08.2016 09:37

reliability index sorunsuzluk değerlendirir bir araba kaç defa arıza yapmış kaç km yapmış kaç defa servise gitmiş, 1numara daihatsu 2 numara honda 3 suzuki 4 toyota 5 mazda, volkswagen 26ıncı sıradadır 36 markalık listede, lütfen ülke bizim, birsürü ithalata para gidiyor, doğru ürünler alırsak para Ülkemizde kalır,

Misafir-3485 08.08.2016 21:46

Güvenilirlik ile sorunsuzluk aynı kapıya çıkar(zaten sadece sorunsuzlukla ilgili bir veri yok). Tüm uluslararası istatistikler de hep japonlar öndedir. Mesela J.D.POver'ı incelerseniz yine japonlar öncü. (http://www.jdpower.com/cars/awards/Initial-Quality-Study-by-Segment/1221ENG). Bu arada 1.9 dizel vardı, doğru. Ben şu anda satıladığını söylemek istedim.

Misafir-9439 08.08.2016 16:28

reliabilityindex bir defa sandığınız gibi sorunsuzluk istatistiği falan değil güvenilirlik indexsidir. Birden fazla kriteri kapsar ve marka modelleri sadece sorunsuzluk gibi tek bir kriterde değerlendirmez. Linkden görebileceğiniz gibi http://www.reliabilityindex.com/manufacturer Avrupalı önde gelen markalarda yeşil (good) seviyesindedir. 1 numarada daihatsu nun olması biraz ilginç bütün japonlarada fark atmış.

Misafir-9622 08.08.2016 14:50

1.9 tdi motorlu golf türkiyede satılan bir modelidi.Yanlışınız var.

Misafir-8352 08.08.2016 12:52

Burada kıyaslanan mazda ve honda. Türkiyede satılmayan 1.9 motorlu golfü neden örnek verdiniz anlamadım. Sizin golfünüzde sorun olmamasına göre sorunsuzluk indexleri hazırlanmıyor. http://www.reliabilityindex.com/ adresini incelerseniz araçların çoğunun japon olduğunu, listede golf olmadığını görebilirsiniz.

Misafir-973 08.08.2016 11:13

civic 5 yılda bir kasa değiştiriyor. 2012'de çıkan güncel civic'in yeni kasa 2017 modeli 2 ay sonra türkiye'de olacak. bunda kızacak ne var anlamadım. yeni civic, turbo, dizel 9 ileri şanzumanla bence dengeleri alt üst edecek.

Misafir-2234 08.08.2016 11:07

Hocam aşağıda sorunsuzluk meseleleri bolca tekrarlanmış. Buyrun peder beyin arabası 994000 (dokuzyüzdoksandörtbin) 2001 model golf4 1.9tdi üç kırmızı 131bg-310 tork, Bolca Almanya Türkiye arası yol yaptı. Yılda iki defa bakıma mutlaka girer kayda değer hiçbir arızası olmadı. Sarf malzemeleri haricinde bir defa turbo yatak revizyonu oldu.(650.000) turbonun orjinal tamir takımı vasıtasıyla revizyon oldu kesinlikle turbo değişmedi. Üst kapak civatalarında anahtar izi bulamazsınız İstanbul içi isteyene gösterilir. İsterseniz mail adresinizi verin iletişim kuralım, görün gösterin. Değerinin 2 katı teklif sürekli alıyor. Bir takım önyargıları kırabildiysem ne mutlu bana, Bahsedilen araçlar arasındanda mazda tercihim olurdu saygılar. Linkden görebilirsiniz. http://www.imgim.com/fb_img_1467964019250.jpg

Burak Can KARAGÜL 08.08.2016 02:06

Honda kasa ve motor değiştirdi 2015 den bu yana avrupa da satışta. Ama ne yazık ki ülkemizde insanları enayi yerine koymaktan vazgeçmedi honda. Bir honda fanı olarak artık hondaya karşı hiç bir sempatim kalmadı o yüzden mazda diyorum

Misafir-5270 07.08.2016 19:59

Mazdanın servisi 6 ayda bir ama yıllık bakım maliyetini iki taksitte ödemiş oluyorsunuz.aracınız da sürekli bakımlı oluyor. Ben yılda bir götürüyorum 2014 den beri bir sorun yaşamadım .
Mazda sadece dış tasarım diyen sayın arkadaşlar lütfen en dolu hondanın güvenlik konfor tüketim değerlerini yazın. Ben bilmiyorum detaylı olarak. Bende sonra powersense i yazacağım.ona göre karar veririz.
Burada hangi araç kötü demiyorum hangi iki iyi araç diğerinden daha iyi onu öğrenmek istiyorum.
Ama servisi az diye, yolda az var diye bir araç kötüyse diğer yorumcu arkdaş boşuna lamborginiyi beğenmesin.

Misafir-8918 07.08.2016 19:50

Bende mazdayı beğeniyorum ve aldım zaten işin güzel noktası da bu.siz lamboyu beğendiğiniz için alabilir misiniz bilmem ama mazda alınabilir fiyata teknolojik konforlu ekonomik araç sunuyor.
Hem lambonunda servisi az, o zaman ne yapacağız
Küçük not mazdanın 1.5 turbo dizel araçları var ve ülkemizde cx3 ve mazda 3 te satılıyor.
Burada hondanın ihtiyacı olan kaliteli iç mekan algısı ile yeni bir yüz, daha iyi vites ve motor seçenekleri.

Misafir-6730 07.08.2016 14:53

Bütünüyle incelemek gerektiğinde honda civic alinabilirlik bakımından daha mantikli geliyor. Tabi bizim millet dış görünüşe aldandigi için mazda demis amma lakin satış rakamları böyle demiyor bende mesela lamborghini aventodoru çok beğeniyorum.

Misafir-6066 07.08.2016 13:38

Tamam japonlar daha sorunsuz diyelim tamamda sene 2016 olmuş.bi turbo benzinli veya dizel otomatik araç getirmek bu kadar mı zor.onlar getirene kadar atı alan üsküdarı geçti

editionplus 07.08.2016 12:31

Mazda tasarım olarak çekici. Sağlamlık olarak Honda motorunun markalar arasında bir numara olduğu uluslararası araştırmalarla sabit(internet araştırması). Ama arıza oranlarına bakıldığı zaman yerine göre Bir Fiat bile yıllarca sorunsuz sürülebiliyor(Fiat 500l). Haliyle aerodinamik yapı(yol tutuşu vs), konfor daha önemli hale geliyor. Bu açıdan da Dünya'ya otomobil yapmasını öğreten Avrupalılar hala bir adım önde. Fiyat performans ya da fiyat konfor olarak Avrupalılar özellikle Almanlar hala bir numara bence. Lüks otomobiller açısından bakarsak: Lamborghini, Ferari, Mercedes, BMW, Volvo, Audi, Wolkswagen Markalarıyla üretilen lüks tip arabalardan anlamak daha kolay gibi.

Misafir-362 07.08.2016 11:18

sayın 6667, sonuna kadar size katılıyorum. iki örnek vereyim. birincisi haberlere bile konu olmuştu honda civic ile dünya turu yapıp 1 milyon km'yi deviren araç sahibine honda sıfır araç hediye etmişti. ikincisi şahit olduğum olay ankara'da ticari bir2005 corolla'ya bindim. 800 bin km olduğunu görünce gözlerime inanamadım. çünkü aracın tıkır tıkır çalışması bir yana iç döşeme hiç yıpranmamıştı. ve taksici övüne övüne aracını anlatıyordu. oysa alman araçlarının birkaç yıl sonra iç döşemeleri bozuluyor, kronik sorunları çıkıyor. çünkü almanlardaki mantık garanti bitene kadar. oysa japonlar iyi bakarsan evladiyelik dayanıklılık ve sorunsuzlukta japonlar açık ara önde. almanların tek artısı konfor. mazda ve honda'ya gelince ikisini de alan pişman olmaz.

Misafir-455 07.08.2016 11:13

Tercihini honda dan yana kullanmanı tavsiye ederim. Civic fb7 kullanıcısı olarak bunu söylüyorum. Mazda da güzel araba fakat her yönüyle incelemenizi öneririm mazda nin 6 ayda 1 servise gitme zorunlulugu var istersen aracı kullanma farketmez satış rakamları ortada mazda servis ağı bakımından çok zayıf 2.elde honda çok daha üstün dış görünüşe pek Aldanma derim

Misafir-6667 07.08.2016 07:41

Çevrenize baktığınızda 15 yıldır tamire girmemiş mazdalar görürsünüz. Muhtemelen hondalar da aynı bu kadar sorınsuzdur. Ama ben hiç bir alman arabasının bu kadar uzun süre tamire girmeden arızlanamadan yoluna devam edebildiğini duymadım. Ayrıca bayiden çıktıktan düğmesi dökülen bmw yi anlatsam, zırt pırt turbosu değiştilmek zorunda kalan opeli mi anlatsam bilmiyorum. Bu iki araç içinse mazda hem tasarım hem donanım hemde işçilik olarak açık ara önde benim için..
İnanın bana o güvenlik ekipmanları pratikte çok şey ifade eder. Aksi halde hiç bir firma bu kadar arge ile uğraşmaz gerçek hayatta bunların hiçbir önemi yok derdi. 200 ile gidip kaza yaparsan o başka bir konu ama güvenlik ekipmanlarını bu kadar basite indirgemeyin

Misafir-4084 06.08.2016 22:42

Honda kötü araç gibi bir yanlış anlaşılma olmasın ancak karşılaştırılması yapılan iki araç arasında gerçekten bence albeni farkı var. Hondanın yüzü eskidi, yeni kasası çıktığında bu karşılaştırmada eli daha güçlü olabilir. Ama benim görüşüm mazda olurdu. İçide dışıda ayrı güzel. Hele 2017 kasalar daha da havalı olmuşlar. Birde 5 ileri vites mi kaldı umarım bu doğru değildir ya da yeni kasada değiştirirler. Sen f1 de yarış kalk 5 vitesli araba sat. İşte böyle şeyler biraz seçim yaparken etki edebiliyor

Misafir-3839 06.08.2016 21:18

Hocam o bahsettiğiniz güvenlik vesaire 64 km hızlarla yapılıyor. Neden biliyormusun bunun üzerindeki hızlarda insanın fiziksel yapısı dayanamıyor. Yaşam kabini istediği kadar sağlam kalsın marka model fark etmez. Yapılan bir araştırmada 90 km hızla sabit bir cisme çarptığınızda insan gövdesine etkiyen kuvvetler incelenmiş. 1- Emniyet kemerinin göğüs kafesine yaptığı baskı 1ton civarındaki kuvvet kaburgaları kırıp kırılan uçlar akciğerlere saplanıyor. 2- Emniyet kemerinin alta beli tutan kısmı bağırsakları kesiyor. 3- 320km süratle açılan hava yastığına 90km süratle kafa atıyorsun. Boyun anında kırılıyor öyle sanıldığı gibi yüksek süratlerde pamuk gibi değil, beton etkisine ulaşıyor. Bu hala tartışmalıdır. 4- İnsan vucüdu 9.5 g kuvvetine ancak birkaç saniye dayanabilir, yüksek g kuvvetinde en kalın damar olan kalp den çıkıp aşağı inen aort yırtılıyor ve iç organlar aynı kuvvette savruluyor. En fazla 10 sn. yaşarsın. 5- Bu süratte atılan takla ve savrulmalarda omurga kırılıyor, felç kesin eğer ölmezsen. Ağır vücutlu insanlar daha şansız. Yani bu araçların 64 km süratlerde yapıldığı testler aldığı ödüller vesaire pratikte ancak fikir verir bunun haricinde birşey ifade etmez, günümüzde bütün güncel markalar artık bu testleri geçiyor zaten. Sorunsuzluk meselesine gelince benim için bir faydası yok, bir aracı maksimum 3 sene kullanırım daha arıza falan yaşamış değilim. Alman markalarıda bu konuda ilk 10 içerisinde zaten buda yeterli saygılar.(kaynak:bakınız ADAC istatistikleri)
http://www.kombi-magazin.de/adac-pannenstatistik-2011-deutsche-autos-gelten-als-sicher

Misafir-7736 06.08.2016 17:39

sayın 5043, honda'yı tasarımda özgün bulmuyorsanız söyleyecek söz bulamıyorum. o zaman 10 yıldır aynı caddy, jetta ve passat'ı çıkarıp sadece farlarını değiştiren ww ne diyeceksiniz? bu arada 2013 yılında c sınıfı civic, d sınıfı passat, audi3 vebmw 1'den 'dan daha güvenilir çıkmıştır. passat cc, daha sonra makyajlı kasada durumu kurtarmıştır. ( bakınız: google: japonlardan almanlara güvenlik dersi) ayrıca ingiltere'de yapılan dünyanın en sorunsuz araç sıralamasında ilk beş aracın dördü japon'dur. ( kaynak: bakınız: what car dergisi-ingiltere)

Misafir-5043 06.08.2016 16:13

Tasarımda özgünlük derken mazda açısından haklısınız fakat honda için aynı şekilde düşünmüyorum. Zira 2007 deki fd6 dan far pancur değişikliği başka ne değişiklik var? Motor desen yıllardır aynı.Şu an top safety pick alan 48 çeşitli markalarda araç var ve bunların bir çoğuda doğal olarak sınıfının en güveniliri olarak seçilmiştir. Bu hondaya mahsus bir şey değil. Ben bu iki araç arasında kalsaydım tereddütsüz mazdayı seçerdim.

Misafir-288 06.08.2016 13:52

Honda nın çinde fabrikası olması farklı birşey, avrupa arabalarının birebir kopyalanıp farklı isimler ile çinde satılması bambaşka birşey. Kimse neden çinde üretim yaptırıyorsun demiyor, konu taklitçilik

Misafir-4374 06.08.2016 11:41

honda ve mazda tasarımda en özgün araçlardır. özellikle honda'nın kendine has karakteristlik çizgileri vardır. mesela güncel kasadaki uzay kokpiti dünyada tektir. sayın 8369, a sonuna kadar katılıyorum ne yani ww gibi far değiştirip kasa mı değiştirdik diyeceksiniz? bu arada honda civic 2014 yılında c sınıfının en güvenilir aracı seçilmiştir. keza honda, toyota, mitsubishi ve mazda ingiltere'de yapılan dünyanın en sorunsuz araç sıralamasında ilk beştedir.

Misafir-4247 06.08.2016 11:07

Hondanın da çinde fabrikası var, hatta bir ara Türkiyede de satılan tüm honda city ler çinde üretiliyordu. Toyotanında yedek parça tesislerinin büyük bölümü çinde, toyota çinli geely fabrikasına ürettirdiği yedek parçalarda var. O zaman japonlarda kötü mantığına geliriz.
Sende olmayan uzay teknolojisi çinde var adamlar ay'a ayak basan 3. ülke ve dünyanın en büyük ekonomisi.

Misafir-8369 05.08.2016 17:34

Arkadaş sizi anlamak ne kadar zor. Adamın dizaynı kötü olunca japonlar dizayn özürlü diyorsunuz, mükemmel bir dizayn yaptıklarında da taklitçi diyorsunuz. Taklit araba demek çinde yapılan arabalar için kullanılır. Esinlenmek başka birşeydir. Her marka kendisini yenilemek geliştirmek zorundadır.golf gibi polo gibi far değiştirip yeni kasa diye mi satılmalıydı? Honda bu araç ile kaç tane tasarım ödülü aldı,mazda kaç tane aldı,bu bile yeterli olacaktır sanırım...

Misafir-4035 02.08.2016 14:36

honda tasarım olarak çok güzel hala bence ve çok güncel, diğer markaların oturaklı zevk veren tasarımı yok, çoğu italyan tasarımlarını taklit ediyor zaten, honda kendi kişiliği tarzı olan bir markadır, avrupayı taklit eden değildir

Misafir-9354 30.07.2016 19:04

sorunda da honda açık ara önde

Misafir-6842 30.07.2016 14:14

ikisi de japon harikası ancak 2. el ve servis ağı yönünden honda açık ara önde. bu arada sonbaharda yeni kasa dizel turbo civicler gelecek bilginize.

Misafir-57 30.07.2016 13:27

ikinciel düşünüldüğünde honda bence

MEHMET ARICI 30.07.2016 11:45

Civic bu kasa eskidi. Yeni Kasasını getirmek için ne bekliyorlar anlamadım. Mazda 3 kesinlikle civic ten üstün bir araç. Ancak mazdanın servis ağının yaygın olmaması ve 2.eli zayıf. Alıpta uzun süre bineceğim diyorsanız mazda 3.

Misafir-319 30.07.2016 11:44

Honda en azından emisyon sahtekarı değil.

Misafir-4272 30.07.2016 11:34

Sürekli yerinde sayan hatta geri giden honda, tasarım , teknoloji ve malzeme kalitesi olarak mazdanın çok gerisinde kaldı. Emisyon sınıfları: Vw Tsi: B mazda skyactive : C Honda i-vtec :D şeklinde.
Daha ben tüpsüz honda görmedim.

Misafir-2794 25.07.2016 15:56

sorunsuzluk açısından honda mazdadan çok daha iyidir, otomatik vitesde mazda hondanın yanına yaklaşamaz, mazda alman arabaları taklit etmektedir, hondanın kendi kişiliği vardır.

Misafir-8822 23.07.2016 19:36

Düzeltme yapayım. Mazdanın otomatik vitesinin hızlanması yazılmış. Ben mazda 3 sahibiyim. Arabamı övmek komik olur. Honda kötü diyemem ama mazda bambaşka

Misafir-9970 21.04.2016 12:23

demek istediğimde o zaten 15 kat fark var mazda3 daha kaliteli olabilir o rakamları daha çok hakediyoda olabilir ama ülkemizde servis yedek parça ve ikinci el degerleri göz önüne alınınca satış rakamlarıyla doğru orantılı olmuyo malesef.. buna benzer bir karşılaştırmada superb ile pasat arasında görmüştüm ordada superb öndeydi ama ülkemizde satış rakamları hiçte öyle demiyor..

Misafir-4441 21.04.2016 12:07

ikiside japon alan pişman olmaz ama mazda daha sportif daha karizmatik bende de var ve cok da memnunum arabamdan

Misafir-5127 21.04.2016 12:01

burda hangi aracın ikinci elinin daha değerli olduğu yada daha az değer kaybettiği oylanmıyor.
bana göre 3'ün tasarımı bile onu ön plana çıkarmaya yeterli

Misafir-1023 21.04.2016 09:46

Hondayı çok iyi bulanlar daha önce Mazda'ya binmemiş olmalı. Civic ülkemizde çok tutulan bir model bunu kimse yalanlayamaz fakat Mazda 3'teki karizma ve kalite malzeme algısının yanında Civic sönük kalır kim ne derse desin. Birçok özellik ve sorunsuzluk mazdada, hondanın eski araçlarındaki sorunsuzluğu kalmadı arkadaşlar şikayetleri iyi inceleyin. Uzun vadede kalite ve sorunsuzluk + yakıt tasarrufu diyorsanız Mazda3'ü tercih edin. Dikkatleri üzerinize toplayın

Misafir-7084 21.04.2016 01:44

Bu iki araç arasında kalmış olsaydım kesinlikle Mazda alırdım ayrıca 0-100 hızlanması manuelin 11 saniyenin altında, yakışıklı(göreceli) ve az yakan (emsalleri olan atmosferiklere göre) bir araç bence.
Son bir şey; yazarken biraz Türkçe'mizin kurallarına uysak biraz. :)

Misafir-5925 20.04.2016 22:47

2015 satış rakamlarına göre honda civic sedan 10865 adet mazda 3 sedan 735 adet satmış.

Misafir-7887 20.04.2016 13:15

oylamaya bakanda mazda ülkemizde yok satıyor sanacak burda oy verenler acaba kendileri almaya kalksa alırlarmıydı..

Yeni Karşılaştırma Ekle