2014 Nissan Note vs. 2015 Honda Jazz

profil
ahmet selim

09.01.2017 09:03

Öncelikli tercihim içi geniş, ferah olan ve çocuklu bir ailenin kullanabilceği ekonomik bir araç. dizel bir motora sahip olmasından dolayı Nissan Note ilk tercihim, fiyat olarakta sınıfındaki diğer dizel araçlara göre daha uygun, fakat ikinci el durumu nasıldır, satarken zorlanırmıyım bunlar kafamdaki soru işaretleri. yeni kasa nissan note kullanan arakadaşlar varsa iyi ve kötü yönlerinden bahsederseniz sevinirim. teşekkürler.
  • 2014 Nissan Note 1.5 DCi Tekna
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Dizel
  • Vites Tipi 5 İleri Düz
  • Motor Hacmi1461 cc
  • Beygir Gücü90 HP
  • Ort. Tüketim3.6 lt
  • 0-100 Hızlanma11.9 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2015 Honda Jazz 1.3 Elegance
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Motor Hacmi1318 cc
  • Beygir Gücü102 HP
  • Ort. Tüketim5.1 lt
  • 0-100 Hızlanma11.4 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-3667 18.01.2017 15:42

Motor teknolojileri konusunda, genellikle yeteri kadar bilgi sahibi olmadığımız için, olmayan bilgimizi de satarken yanlış bilgi veriyoruz. Turbo iki pervaneden oluşup, peş peşe konulmuştur. Egzost gazı çıkarken pervaneyi dönderip ona bağlı olan diğer pervane de dönmeye başlar ve başka bir borudan, motor içerisine hava basar. Yani, araba çalışır çalışmaz pervane dönmeye başlar. Turbonun devreye girmesi gibi bir bilgi yanlış olup, her zaman devrededir. Gerekli basıncı ise kullanılan teknolojiye bağlı olarak 1500 ile 2000 devir de vermeye başlar. Basınç dediğimiz de, yakılan benzin oranına bağlı olarak motorun içine girmesi gereken oksijendir. Arkadaşlar, üreticilerin kullandığı sisteme bağlı olarak, turbo basıncı 1500 ile 2000 devir arasında oluşur demiştik. 1500 gibi çok düşük bir devir de basınç oluşturan arabalar da Değişken Geometrili Turbo Şarj sistemi vardır ki, bu karmaşık gibi gözükse de asıl mantık kanatçık açılarının bir sistemle otomatik değiştirilmesidir. Daha doğrusu erken turbo basıncı oluşturmak için, gaz çıkış çapını düşürme olarak anlayabilirsiniz. Düşük devirler de kanatçıklar kapalı, devir yükeldiğinde ise kanatçıklar açık. Eh işte basınca giden arabaların diğerlerinden farkı bu, biraz da fiyat yüksek tabi ki. Yani turbo var, turbo var. İkincisi, bir arkadaş demiş ki, 1.2 motor küçük olduğu için güce ihtiyaç var ve turbo her zaman devrede olacağı için de atmosferikler kadar yakar. Şimdi, turbo devreye girdiği zaman motor çok benzin yakmaz, yani nasıl yaksın ben anlayamadım. Zaten turbo her zaman devre de demiştik. Bana göre turbonun motor da ne işe yaradığını bilmedikleri için böyle düşünüyorlar. O zaman şöyle diyelim ve noktalayalım.
ATMOSFERİK motorlar atmosfer basıncı olan yaklaşık 1 bar ile havayı doğal olarak emerler ve silindirler içerisine yanma için gönderirler. Yani hızlanmak için, çok devir çevirmen gerekir bu da sarfiyatını artırır.
TURBO motorlar ise, daha erken devirler de basınç ürettiği için, devir çevirmene gerek kalmadan çok zengin bir yanma sağlar ve yakıt sarfiyatı düşük olur.
Yolda yan yana iki farklı teknoloji kullanan araç düşünün ve 100 km. hız ile seyretsinler. Turbolu olanın motor devri 1800-2000 bandındadır. Atmosferik olan ise 2800-3000 bandındadır. İnanmayanlar deneyebilir.

Misafir-2974 18.01.2017 13:17

Jazz' da bariz donanım üstünlüğü var. Bu donanımla tabiki jazz.. Bir de ülkemizin acı gerçeği LPG taktın mı dizelden daha tasarruflu hale gelir...

Misafir-6492 18.01.2017 10:27

1.2 ler turbo desekli. arabanın hafif olması ve gaza yüklenmemek kaydıyla diğer arabalara göre biraz daha az yakabilir teorik olarak tabi. pratikde yakıt için herşey etkilidir. sen jetta gibi 1200 1300 kiloluk arabaya gidip 1.2 turbo motor koyarsan o turbo her zaman devreye girecek ve yakıt atmosferik motor gibi yakacak 7-8 lt civarı. 1.2 motoru kullandığın araba ve yol şartları etkiler yakıtı.

Misafir-2318 13.01.2017 12:17

Benzinin 5.40tl
motorinin 4.70tl olduğu ülkemizde iki modelde tercih edilmemeli.
Günümüz şartlarına en uygun en ekonomik motor seçeneği 1.2 turbo benzinli motorlardır.
1.2 lerin yıllık vergisi 650 tl burdan 400 tl kara geçiyorsunuz.
1.2 ler kilometrede ortalama 30 kuruş yakmaktadırlar.
1.2 ler sorunsuz ve uzun ömürlüdürler.

Mehmet Fatih CEYLAN 15.01.2017 23:25

30/5.40=5,555555... Ne yani şehir içi 5,5 lt ile mi dolanıyorlar? Şehirler arası eyvallah da... Şehir içinde 1.2'ler 6.5-7 lt civarı yakıyor. Bu da 35-38 kuruş arasına denk geliyor. Atmosferik motorlardan satış fiyatının yüksek olması da cabası. Halen 1.6 atmosferik+LPG en mantıklısı.

Misafir-4677 12.01.2017 15:46

2012 CVT Fun kullanan biri olarak araç sorunsuzluk ve yakar olarak süper bir durumda ama ivmelenme ve çekme konusunda pek tatmin etmiyor. Buda sanirim atmosferik motor kullandıklarından dolayı. Ama Nissan Note un modelde guzel kullanmadım bilmiyorum fakat Jazz ayrı bir tarikat :) ***

Misafir-8192 11.01.2017 14:17

Honda'nın bu fiyatları ile tercihim Nissan'dan yana

Misafir-2993 10.01.2017 11:35

3.6 lt dizel varken, 5.1 lt benzin'i seçmek saçma olur. Nissan da çok güzel bir araba.

Misafir-3227 09.01.2017 22:12

daha arabayı alırken satarken zorlanır mıyım zihniyeti bir tek bizde olsa gerek. elbetteki bir kriterdir ama sanırım ilk 5 içine bile girebilecek bir kriter değil bence. arabayı alırken ilk önce güvenli mi konforlu mu ekonomik mi teknolojik olarak donanımlı mı, bunlara bakmak gerekir. ama bizim millet satarken diye başlıyor cümleye bozuk plak gibi. bence araba iyiyse her durumda satarsın, bu 5 gün olmaz 15 gün olur en fazla. ayrıca 0 alacağın araca en az bir 5-6 yıl binersin herhalde, e 5-6 yıl sonrası için kim ne garanti verebilir ki? bak 5-6 yıl önce chevrolet peynir ekmek gibi sattı, herkes güveniyordu opelin çatısı altındaydı, ne oldu şimdi? şimdi honda diyecekler toyota diyecekler vw diyecekler, hepsi hikaye araba iyi mi ona bakacaksın.

Misafir-8671 09.01.2017 15:03

Avrupada yılın guvenli en ekonomik aracı seçilen segmentinde en geniş ve kullanışlı iç hacime sahip aracı hondajaz ın türkiyede çok satmaması düşündürücü diyeceklerki fiyat yüksek polonun fiyatı çokmu düşük kim ne derse desin bu segmentin en iyi en kaliteli en kullanışlı aracı honda jaz dır.

Yeni Karşılaştırma Ekle