100 Bin Lira'nın Altında Otomobil Kalmadı

100 Bin Lira'nın Altında Otomobil Kalmadı

Açıklanmaya başlanan Mayıs ayı fiyatlarının ardından Türkiye otomobil piyasasındaki en ucuz otomobilin fiyatı 100.000 TL'ye yükseldi. Bu rakamda özellikle son 5 yıldır sürekli artan döviz kuru ve yükseltilen vergilerin payı oldukça büyük.

Geçtiğimiz ay 96.900 TL fiyat etiketi ile satışta olan 1,2 litre Urban donanıma sahip Fiat Panda modelinin yeni fiyatı bu ay açıklanan satış listesi ile 99.900 TL olarak belirlendi. Böylece en ucuz binek aracın fiyatı 100 bin TL sınırına dayanmış oldu.

Otomotiv Distribütörleri derneği tarafından yapılan açıklama ile Nisan ayına dek bu sene toplam 150.860 adetlik satış gerçekleştirilirken bu rakam geçtiğimiz yılın Nisan ayına göre %26 oranında düşüş kaydedildi.

Türkiye otomobil pazarında geçen yılın aynı dönemine göre toplamda %15 oranında, 10 yıllık satış ortalamasına göre ise %61 oranında düşüş gözlemlendi.

Nisan ay sonu itibari ile satılan araçların %48'i benzinli, %45'i dizel ve %4'ü ise LPG yakıt türüne sahip araçlardan oluşurken gövde tipine göre %45 sedan, %30 SUV ve %22 oranında ise HB araçlar tercih edildi.

Satılan araçların %95 gibi çok büyük bir kısmını düşük vergi dilimine giren 1.600 cc ve altındaki motor hacmine sahip araçlar oluştururken, %71 oranında otomatik vites, %29 oranında ise manuel şanzımana sahip otomobiller tercih edildi.

06.05.2020 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-297 04.06.2020 15:48

2927 ve 1775 aynen katılıyorum. Altın, dolar, euro hep çıkmıyor ki, bazen de düşüyor. Ama bayilerin arabalar altından değerli. Fırsatçılık

Misafir-1775 03.06.2020 23:24

Misafir-2927 kesimlikle doğru tespit kriz miriz bahane 3 ayda bir aracın fiyatına 24 bin lira zam geliyorsa buna ticaret denmez, döviz bahane edilmez. Otomobil bayileri disbiritörler fiyat belirlerken döviz kurunu 3,4 lira daha yukardan hesaplayarak fiyat veriyorlar. Yani 6 lifa olan bir yabancı para lira bile olsa zarar etmeleri imkansız neden mi çünkü onlar o dövizi 8, 10 lira olara heaba katıyorlar sadece. Bütün dertleri kar oranları düşüyor diye başka hiçbir dertleri yok. Aç gözlü alayı.

Misafir-9751 03.06.2020 16:53

misafir-2753 kişi başına düşen araba sayısı o ülkenin refah durumunu gösterir, insanlar ihtiyaçlarına göre bütçesinin el verdiği ölçüde araç almaya çalışırlar yani bilinçli vatandaş araba kullanmaz demek mantıklı değil. Hem devlet dediğin bir baba gibi olmalı, nasıl baba evlatlarını yedirir, giyindirir, iyi eğitim almasını sağlar ,hasta olduğu zaman tedavisi ile ilgilenir onlara iyi bir gelecek sağlamaya çalışır. İşte devlet de öyle olmalı vatandaşların sorunlarını çözmeye yönelik çalışmalı gençler eğitip iyi bir gelecek sağlamalı ama bu söylemler hep cumhuriyet bayramı kutlamalarda kalıyor.

Misafir-6797 03.06.2020 14:14

2019 kasın ayında 98 bin tl ye sattığım elantra şu anda 140-150 bandında. elimizdeki tl çok değer kaybetti. altın, dolar, gümüş vs. ekstra vergi geldi. ne yapalım. paramız eriyor resmen. çok yazık gerçekten.

Misafir-2927 02.06.2020 23:45

Konut ve araç için kredi paketleri açıklanıyor ama her zaman olduğu gibi mütahitlerle bayiler yararlanıyor bu kredilerden çünkü konut ve araç fiyatlarına ekstradan zam yapıyorlar. Ne anladık bu işten insanları resmen aldatarak kullanıyorlar. Hiçbir zaman vatandaşın yararına olamıyor bu krediler nedense.

Misafir-2753 02.06.2020 09:12

misafir-3770 kişi başına düşen araba sayısı ülkenin ne kadar ilerde olduğu ile bağlantılı değildir.bilinçli vatandaş araç kullanmaz zaten.

Misafir-3770 01.06.2020 21:04

Türkiye’de 2019 yılında 1000 (bin kişiye) 150 otomobil düşüyor, Yunanistan’da 487 otomobil düşüyor, dünün demirperde ülkesi Polonya da ise 593 otomobil düşüyor. Ne kadar yol alınmış düşünelim.

Misafir-9212 01.06.2020 13:54

Bizde yerli ve milli otomobil için seviniyoruz saf gibi. Yahu elektrikli otomobilimiz bugün çıksa başlangıç fiyatı 500 milyar be! Daha ne olsun?

Misafir-8628 01.06.2020 02:44

Ülkemizde yaklaşık 23 milyon 500 bin trafiğe kayıtlı motorlu taşıt var.Bunların yüzde 33 ü otomobil.Otomobillerin yaş ortalaması 12,7.Fiyatlar bu kadar yüksek olmasa ülkedeki otomobillerin yaş ortalaması Almanya gibi 6 ya düşse,ya da ingiltere gibi 2 olsa çevre temizliği,karbonmonoksit salınımı düşse,yakıt ekonomisi yapılsa acaba vergilerden gelen kazançtan daha mı çok kâr ederiz???

Misafir-9605 23.05.2020 03:15

İşe yeni başlayan bir öğretmen kriz zamanları hariç yaklaşık 1000 dolar maaş alırdı. Şimdi 650-700 dolar civarında. Ne kadar süper bir gelişmişlik içindeyiz.

Misafir-1974 22.05.2020 12:57

Bu sistemin değişmesi lazım artık. Çıplak fiyatı 70000'in altında kabul ettiğim, yani %45lik ötv dilimine giren, araçtan bile devlet 50000 vergi alıyor. Arkadaşlar; çıplak fiyat 70000 tl kabul edilen araç malumunuz en ucuz-en bomboş araçlardan biri ve (anlık kur euro=7.43 olarak hesaplandı) 9400 euroya denk geliyor. Ayrıca, aynı aracın avrupa fiyatını araştırdığınızda 1500-2000 euro daha yüksek olduğunu (liste fiyatları açısından) görüyorsunuz. Bu da demek oluyor ki; araç aynı da olsa avrupadaki bizimkine göre dopdolu. Maalesef yıllardır 2. hatta 3. sınıf ülke vatandaşı olmuş olmanın ağırlığıyla yaşıyorum... Ondan sonra Almanya bizi gısganiyi!, yok 'gençler yurtdışına neden gitmek istiyor', beyin göçünü tersine çeviricez falan filan zırvaları... Açın artık gözünüzü: bir kişi tok 80 milyon aç, bir kişi için 80 milyon çalışıyor, bir ailenin yaptığı uygunsuz işler ortaya çıkıp yargılanmasınlar diye bütün ülke sancı-sıkıntı çekiyor!!! Bunlar siyasi eleştiriler-laflar değil. Hepimizin en gerçek gündemi, pandemiden bile daha ciddi bir meseleyle karşı karşıyayız ve Allah korusun yakında iç savaş, karışıklık, soykırımlar yaşanabilir ülkede, sırf birileri yerini-konumunu-pozisyonunu kaybetmesin diye!!!

Misafir-9838 21.05.2020 11:33

Bu kadar yetki Osmanl padişahlarında bile olmadı ama geldiğimiz durum en basitiyle şu. 18 yıl önce bir kamu çalışanı maaşı 22 çeyrek altına karşılık geliyordu (o da kriz olan zamanlardı) bugün ise 8 çeyrek altına karşılık geliyor. Bu toplumun zenginler dışındaki her kesimine yansıdı ultra zenginlerin sayısı katlanarak arttı. Nasıl oldu bu. tabiki halkın azalan payı bunlara aktarıldı.

Misafir-2731 08.05.2020 21:59

El 10 maaşıyla golfe binsin biz 50 maaşımızla panda alamayalım. Gelinen durum budur. Umarım önümüzdeki yıllarda bu 100 maaşa çıkmaz

Misafir-9658 08.05.2020 00:34

Arkadaş bir ülke vergi ve cezalarla büyüyemez ve çağ da atlayamaz. Önemli olan üretim ve üreteni desteklemek. Sen kalkıp toprak ağasına tarım desteği verirsen ve asıl üreteni vergi yüküyle ezersen böyle tüketen bir toplum olur. 2016 da sıfır araç aldım şimdi onun fiyatı 2.5 kat arttı. ( ford courier 58 bine aldım şimdi141 bin ) 4 yıl önce kazandığımı mumla arar oldum. Kaldıki bidaha zor alınır.

Misafir-692 07.05.2020 12:14

sadece istanbulda 1 ayda 800 bin kişinin işsiz kaldığı söyleniyor. bu kriz, diğer herhangi bir krize benzemeyecek gibi; gerek sağlık ve sosyal açılardan, gerekse ekonomik boyutuyla! ben 2020'nin tarihte hiç hatırlanmak istenmeyecek bir yıl olacağını düşünüyorum ve yalnız türkiyede değil dünyada kayıp yıl olarak kabul edileceğini düşünüyorum hatta birçokları daha şimdiden bunu kabul etmeye başladı. 2020 krizinden otomotiv sektörünün de en çok etkilenen sektörlerden biri olacağını düşünüyorum. bu nedenle bu kadar ciddi ekonomik kaygıların olduğu, hatta dünyada milyonlarca insanın işsiz kaldığı/kalacağı bir dönemde gıda ve sağlık hariç diğer birçok sektörde çok ciddi daralmaların olacağını, hatta yıllardır milyarlarca dolarlar kazanan o kocaman-dev teknoloji şirketlerinin bile zor günler yaşayacağını hatta bazılarının batabileceğini düşünüyorum. böylelikle insanların işlerini kaybetmedilerse ileriye dönük birikim yapacaklarını-hal-i hazırda da yaptıklarını düşünüyorum, kendim de araç ihtiyacım olmasına rağmen bu şekilde hareket ediyorum, işlerini kaybedenler ise gıda gibi temel ihtiyaçlarını karşılama düşüncesinde olup daha düşük maaşlı işlere girmek zorunda kalacaklar. yani açıkçası; ülkemizde sıfır araç hatta, 2. el fiyatları da dahil, aynen birkaç yıl önce emlakta olduğu gibi, çok büyük bir balon haline geldi ve çok büyük zarar görecek firmalar. birçok bayi kapanacak. devlet de artık ülkemiz için bu kadar kritik önemde olan bir sektörün tekrar canlanabilmesi adına ve en azından 2021'de toparlanabilmesi için öyle ufak tefek değil, ciddi vergi indiriminde bulunmak zorunda. kimse kusura bakmasın, otomotiv sektörünü bu hale getiren ve şu an can çekişmesine neden olan 2016 kasımdaki düzenlemesiyle (ötv artışıyla) bu hükümettir... özetle, araçlar da bu fiyatları hak etmez, konutlar da. araç ve konut fiyatlarının düşmesi gerekiyor.

Misafir-3731 07.05.2020 03:27

Fiyatların yüksek olmasının salgın ile bir alakası yok. Yıllardır göz göre göre gelindi bu noktaya.
Uzmanlar bas bas bağırdı ama nafile. Yeni bir kur şoku kapıya geldi dayandı. Bir kaç ay içerisinde 200 bin liranın altında otomobil kalmazsa hiç şaşırmayın lütfen. Almanya'da 20 bin euro olan bir araç taş çatlasa 25 bin olur. 10 maaş ile değil de 12 maaş ile alırlar. Vatandaş olarak utanç duyuyorum.
Değil araba, bisiklet bile almakta zorlanacağız bu gidişle.

Misafir-3595 06.05.2020 19:03

almanya bizi kıskanıyor. corona diyenlere söylüyorum, avrupada otomobil fiyatları küçülmeye rağmen aynı. bizde yüzde 11 enflasyon çıktı ki tuik verileri en az çıkacak şekilde ayarlıyor. 80ler türkiyesine geri döndük. otomobil sadece zenginlerin sahip olabileceği birşey olmaya başladı.

tokay ceritoğlu 06.05.2020 15:51

Bunda şaşıracak bir şey yok,tl her gün değer kaybediyor,fabrikalar üretimleri ve tedarikleri aksattı vergiler malum,ingiltere'de bile otomobil alışlarında % 97 oranında düşüş var,bayiler ve fabrikalar ne yapacaklarını tam olarak kestiremiyorlar,maliyetler aşırı derecede arttı,insanlar kredi bulmakta ve ödemekte hatta işlerini kaybetme ile karşı karşıya iken sorunları 0 arabaya sahip olmak değil.İthal araba almak hangi ayda teslim alınır ve ne fiyatla teslim alınır belli değil,yerli arabaya parası yatırılıp 2-3 ay sonra teslim alınabileceği bilinemezken 0 km araç alacakların 2020 yi kayıp yıl kabul ederek ellerindeki araçlarla idare edip 2021 e yöneldiklerini değerlendiriyorum.